Które sklepy cieszą się największym zaufaniem klientów? Polska sieć w czołowej dziesiątce

Sieć dyskontów Biedronka w rankingu marek sieci detalicznych YouGov BrandIndex straciła zaufanie wśród 5 proc. Polaków. Mimo tej straty nadal plasuje się na pierwszym miejscu zestawienia. Do dziesiątki najbardziej lubianych przez klientów sklepów w sierpniu weszła polska sieć Dino, a największy progres odnotowały Żabka i Netto. 

Jak informuje portal wiadomoscihandlowe.pl, w sierpniu największy spadek w indeksie YouGov BrandIndex, o 5 pp. odnotowała Biedronka, jednak marka należąca do portugalskiej firmy Jeronimo Martins z wynikiem 69 proc. nadal pozostaje jego liderem. Na drugim miejscu z wynikiem 50 proc. uplasowała się sieć Lidl Polska.

Mocny wzrost o 4 pp. zanotowały sieci Żabka i Netto, które plasują się na 3 i 8 miejscu zestawienia. Sieć Carrefour pomimo tego, że utrzymała odsetek klientów z poprzedniego miesiąca spadła o jedną pozycję (6) i dała się wyprzedzić innej francuskiej sieci, firmie Auchan, która zwiększyła udziały o 1 pp. i uplasowała się na piątej lokacie – informują Wiadomości Handlowe.

Do dziesiątki najbardziej lubianych przez klientów sklepów w sierpniu weszła polska sieć Dino. Zrównała się ona wynikiem z Delikatesami Centrum z Grupy Eurocash. Delikatesy zaliczyły w tym notowaniu spadek  o 3 pp., Dino poprawiło wynik o 2 pp.

Wśród czynników, które pozwoliły Dino na wejście do TOP 10 jest stała ekspansja tej sieci, która cały nieustannie zdobywa nowych klientów. 

Badanie wskazuje, że co siódmy Polak robi zakupy w Dino i to właśnie pozwoliło sieci na zajęcie dziesiątego miejsca na polskim rynku spożywczym.

- Jeszcze nigdy nie byliśmy świadkami tak dużych zmian w tak krótkim czasie. Pandemia była dla sieci spożywczych ogromnym wyzwaniem, ale też szansą na znalezienie nowej więzi z konsumentami. W przypadku Dino zadziałała konsekwentnie realizowana strategia ekspansji, niemniej wyzwaniem na przyszłość będzie zbudowanie silnego wizerunku, który umożliwi zajęcie Dino jeszcze lepszej pozycji, adekwatnej do wielkości sieci 

oceniła Agnieszka Górnicka, prezes firmy badawczej Inquiry, która realizuje badanie YouGov BrandIndex w Polsce, cytowana przez wiadomoscihandlowe.pl

Skomentuj artykuł: