Sieć dyskontów Biedronka w rankingu marek sieci detalicznych YouGov BrandIndex straciła zaufanie wśród 5 proc. Polaków. Mimo tej straty nadal plasuje się na pierwszym miejscu zestawienia. Do dziesiątki najbardziej lubianych przez klientów sklepów w sierpniu weszła polska sieć Dino, a największy progres odnotowały Żabka i Netto.
Jak informuje portal wiadomoscihandlowe.pl, w sierpniu największy spadek w indeksie YouGov BrandIndex, o 5 pp. odnotowała Biedronka, jednak marka należąca do portugalskiej firmy Jeronimo Martins z wynikiem 69 proc. nadal pozostaje jego liderem. Na drugim miejscu z wynikiem 50 proc. uplasowała się sieć Lidl Polska.
Mocny wzrost o 4 pp. zanotowały sieci Żabka i Netto, które plasują się na 3 i 8 miejscu zestawienia. Sieć Carrefour pomimo tego, że utrzymała odsetek klientów z poprzedniego miesiąca spadła o jedną pozycję (6) i dała się wyprzedzić innej francuskiej sieci, firmie Auchan, która zwiększyła udziały o 1 pp. i uplasowała się na piątej lokacie – informują Wiadomości Handlowe.
Do dziesiątki najbardziej lubianych przez klientów sklepów w sierpniu weszła polska sieć Dino. Zrównała się ona wynikiem z Delikatesami Centrum z Grupy Eurocash. Delikatesy zaliczyły w tym notowaniu spadek o 3 pp., Dino poprawiło wynik o 2 pp.
Wśród czynników, które pozwoliły Dino na wejście do TOP 10 jest stała ekspansja tej sieci, która cały nieustannie zdobywa nowych klientów.
Badanie wskazuje, że co siódmy Polak robi zakupy w Dino i to właśnie pozwoliło sieci na zajęcie dziesiątego miejsca na polskim rynku spożywczym.
- Jeszcze nigdy nie byliśmy świadkami tak dużych zmian w tak krótkim czasie. Pandemia była dla sieci spożywczych ogromnym wyzwaniem, ale też szansą na znalezienie nowej więzi z konsumentami. W przypadku Dino zadziałała konsekwentnie realizowana strategia ekspansji, niemniej wyzwaniem na przyszłość będzie zbudowanie silnego wizerunku, który umożliwi zajęcie Dino jeszcze lepszej pozycji, adekwatnej do wielkości sieci