LOT oraz Embraer przedłużają i rozszerzają umowę

Polskie Linie Lotnicze LOT i brazylijski Embraer odnawiają i rozszerzają program dotyczący obsługi samolotów typu embraer w barwach LOT-u - poinformował narodowy przewoźnik. Umowa obejmie łącznie 44 samoloty LOT-u i ponad 300 podzespołów.

Polskie Linie Lotnicze LOT były pierwszym przewoźnikiem, który wprowadził do swojej floty serię "E-Jetów", produkowaną przez brazylijskiego Embraera. Obecnie LOT jest jedyną linią lotniczą, która obsługuje wszystkie cztery warianty tych maszyn: 21 Embraerów 170 i 175 oraz 23 Embraery 190 i 195.

"PLL LOT i Embraer odnawiają i rozszerzają program zarządzania samolotami i komponentami (tzw. pool) obejmujący flotę embraerów LOT-u. Umowa na wsparcie obejmie łącznie 44 samoloty LOT-u i ponad 300 podzespołów" - poinformowała we wtorkowej informacji prasowej spółka. Jak dodano, informację o rozszerzeniu umowy ogłoszono podczas odbywających się w Wielkiej Brytanii Farnborough International Airshow 2022.

Spółka przypomniała, że LOT pierwszą umowę tzw. poolową podpisał z Embraerem w 2012 r.

"Program ten był kluczowy dla zwiększenia dostępności floty LOT-u, gwarantując wydajność i konkurencyjne warunki, pozwalając LOT-owi skupić się na codziennej obsłudze samolotów. Rozszerzenie tej umowy wpisuje się w strategię rozwoju floty LOT-u. Elastyczność i prawdziwe partnerstwo to podstawa naszej wieloletniej współpracy z Embraerem" - powiedział cytowany w informacji prasowej członek zarządu ds. operacyjnych PLL LOT Maciej Wilk.

Prezes i dyrektor generalny Embraer Services & Support Johann Bordais wskazał, że "najlepszym docenieniem usług posprzedażowych zapewnianych przez Embraera jest odnowienie i rozszerzenie istniejącego kontraktu na obsługę floty klienta". Jak dodał, "pool" "jest integralną częścią strategii rozwoju usług i wsparcia Embraer".

LOT przypomniał, że program poolowy Embraera został wdrożony, by umożliwić liniom lotniczym zminimalizowanie początkowych inwestycji w materiały o wysokiej wartości podlegające naprawie i wymianom. Umowa pozwala także na wykorzystanie wiedzy technicznej Embraera i sieci dostawców dla komponentów. Rezultatem dla przewoźników są oszczędności na kosztach napraw i utrzymania sprzętu oraz redukcja powierzchni magazynowej przy jednoczesnym zapewnieniu gwarantowanego poziomu efektywności floty.

Jak podał brazylijski producent, Embraer Pool Program wspiera ponad 50 linii lotniczych na całym świecie. Embraer przypomniał w informacji prasowej, że LOT był pierwszym klientem programu E-Jets, a Embraer 170 wszedł do eksploatacji w 2004 roku.

Embraer 195 jest największym z rodziny samolotów, odrzutowiec zabiera na pokład do 112 pasażerów. Samoloty E190 ma na pokładzie 106 foteli; odrzutowce wyposażone są w silniki General Electric CF34, które charakteryzują się obniżoną emisją CO2. Embraer 175 na pokład może zabrać do 82 pasażerów, a Embraerem 170 może podróżować do 76 pasażerów.

LOT posiada jedną z najmłodszych flot w Europie i jako pierwsza linia lotnicza w Europie obsługiwała Boeingiem 787 Dreamliner wszystkie rejsy długodystansowe.

Akcjonariuszami PLL LOT są Skarb Państwa (69,3 proc. udziałów) oraz Polska Grupa Lotnicza (30,7 proc. udziałów).

Źródło

Skomentuj artykuł: