Nowy Airbus A220 zużywa o około 25 proc. mniej paliwa niż samoloty poprzedniej generacji i - co z tym związane - emituje do atmosfery o 25 proc. mniej CO2 - poinformował w poniedziałek podczas konferencji w Warszawie szef marketingu produktów w Airbus Antonio Da Costa.
Najważniejszym elementem jaki przynosi nowa technologia w konstrukcji takich samolotów są oszczędności w zużyciu paliwa. (...) A mniejsze zużycia paliwa to mniejsza emisja CO2 i większa przyjazność dla środowiska. W porównaniu z poprzednią generacją samolotów A220 ma o 25 proc. zmniejszone zarówno spalanie jak i wielkość emisji CO2
Dodał, że o zmniejszeniu zużycia paliwa zdecydowała poprawiona aerodynamika, silniki nowej generacji oraz użycie materiałów kompozytowych.
Polskie Linie Lotnicze LOT informowały w połowie lipca w sprawozdaniu za rok obrotowy, zakończony 31 grudnia 2020 r., że stawia na dalszą modernizację i optymalizację floty w oparciu o samoloty rodziny B787, B737 MAX oraz samoloty bliskiego zasięgu nowej generacji (Airbus A220 lub Embraer E2).
Airbus A220 należy do segmentu samolotów wąskokadłubowych przewożących 100-150 pasażerów. Zaprojektowany został z myślą o elastycznym wykorzystaniu pod kątem różnych potrzeb różnych klientów, zarówno dużych sieciowych operatorów jak i tak zwanych tanich przewoźników lotniczych.
Obecnie jedenastu operatorów eksploatuje A220 zarówno na trasach bardzo krótkich, kiedy to lot trwa około 20 min., po trasy dłuższe, kiedy lot trwa 6,5 godziny.