Polskie narzędzia w amerykańskich hipermarketach

Narzędzia polskiej spółki Comensal już wkrótce zagoszczą na półkach 350 sklepów w 15 amerykańskich stanach. 

Ten kontrakt to dowód na realne zwiększenie eksportu nadwiślańskich firm do USA

mówi Grażyna Ciurzyńska, p.o. prezesa Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH), która wsparła polskiego producenta w debiucie na amerykańskim rynku.

GUS poinformował, że eksport towarowy z Polski do USA wyniósł w pierwszym półroczu aż 3,5 mld euro, tj. o 2,3 proc. więcej r/r. Stany Zjednoczone były w tym okresie również najpopularniejszym kierunkiem ekspansji przedsiębiorców współpracujących z PAIH. Największe zainteresowanie wejściem lub wzmocnieniem obecności na tym rynku wykazali przedsiębiorcy z branż: budowlanej, rolno-spożywczej IT, kosmetycznej, meblarskiej i odzieżowej. 

Zmiana w łańcuchu dostaw do USA zaczęła się jeszcze przed pandemią COVID-19. Dlatego od początku roku podejmujemy intensywne działania mające na celu prezentację przedsiębiorców z Polski dużym sieciom handlowym oraz dystrybutorom

zaznacza Ciurzyńska.

Jednym z takich przedsiębiorstw był Comensal, który od niemal 30. lat produkuje narzędzia budowlane. Firma jest obecna na większości rynków europejskich, a już wkrótce, przy pomocy PAIH, wejdzie do USA. Agencja pośredniczyła w negocjacjach z wiodącą siecią marketów DIY w USA. Narzędzia Comensal zagoszczą na półkach 350 sklepów w 15. stanach. Pierwsza dostawa obejmie dwa kontenery o wartości ponad 70 tys. dol, tj. ponad 300 tys. zł.
 

Polski eksport materiałów budowlanych oraz wykończenia wnętrz korzysta z obecnej sytuacji na rynku amerykańskim, w której sieci hipermarketów budowlanych zakończyły drugi kwartał z rekordowymi wynikami. Ze względu na sytuację epidemiczną, wydatki które były normalnością dla Amerykanów, w szczególności wyjścia do restauracji, podróże wakacyjne oraz duże sezonowe zakupy odzieżowe zniknęły z listy wydatków w tym roku. Na górze listy pojawiły się natomiast remonty i modernizowanie domów oraz upiększanie ogrodów. Wynika to również w dużej mierze ze zmiany trybu pracy na zdalną do odwołania, prawdopodobnie dopiero w przyszłym roku. Spodziewamy się, że ten trend może w dużym stopniu być utrzymany także po opanowaniu pandemii

mówi Bartosz Szajda, kierownik biura PAIH w Waszyngtonie.

Agencja pracuje nad kolejnymi debiutami polskich firm na amerykańskim rynku. Wśród nich są między innymi producenci drzwi i okien, metalowych dachów, parkietów, akcesoriów ogrodowych czy samochodowych, urządzeń do pomiarów precyzyjnych oraz artykułów wykończeniowych do kuchni i łazienek. Ich produkcja odbywa się w całości w Polsce, dlatego przedsiębiorcy będą mogli zrealizować wszystkie zamówienia bez zakłóceń. To kluczowe z punktu widzenia wymagań amerykańskich importerów, dla których poza atrakcyjną ceną liczy się przede wszystkim zapewnienie bezpiecznej ciągłości dostaw. 

Źródło

Skomentuj artykuł: