Ponad 100 tys. użytkowników pobrało aplikację PKP Polskich Linii Kolejowych Portal Pasażera, która ułatwia planowanie podróży koleją i pomaga w wyszukiwaniu połączeń wszystkich przewoźników - poinformowały we wtorkowym komunikacie PKP PLK.
Jak informują PKP PLK, z aplikacją Portal Pasażera można planować podróż według własnych kryteriów, m.in. daty, godziny, przewoźnika, czasu potrzebnego na przerwę lub na przesiadkę.
Aplikacja informuje o peronie i torze, z którego odjedzie pociąg. Można wybrać opcję połączenia bezpośredniego lub z przesiadkami. Ponadto pasażerowie mogą obserwować trasę pociągu w czasie rzeczywistym oraz ewentualne zmiany w podróży.
Użytkownik aplikacji może zapisywać ulubione relacje, rozkłady oraz stacje, z których często korzysta.
Portal Pasażera działa na systemach operacyjnych: Android oraz iOS i można ją bezpłatnie pobrać ze sklepów Google Play oraz App Store. Pierwsza wersja aplikacji została udostępniona we wrześniu 2019 roku.