Śląsk chce przyciągnąć gości i pomóc odrodzić się branży  turystycznej

Śląska Organizacja Turystyczna oraz Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego  prowadzą kampanię o tematyce podróżniczej, która ma wypromować region i pomóc branży turystycznej odrobić straty wywołane pandemią. Twórcy kampanii liczą też, że dzięki temu do organizatorów turystyki  w regionie trafi więcej pieniędzy w ramach nowego rządowego programu dotyczącego bonu turystycznego.

ŚOT zauważył, że stan przymusowej izolacji wywołanej przez pandemię wymusił zmianę zachowań i przyzwyczajeń osób korzystających z wycieczek krajoznawczych. Turyści spragnieni są dziś kontaktu z naturą, rowerowych wypraw albo po prostu spacerów w poszukiwaniu pięknych widoków. 

Jak wskazują statystyki odwiedzin na oficjalnym portalu turystycznym regionu slaskie.travel, w maju, gdy zaczęto mówić o realnym odmrożeniu branży turystycznej, został pobity rekord popularności witryny. Zanotowano 145 tys. użytkowników, o 43 tys. więcej niż przed rokiem. Stąd pomysł na nową kampanię, do której zostały zaproszone znane powszechnie osoby z województwa śląskiego, stając się niejako ambasadorami marki Śląskie. 

W pierwszej odsłonie kampanii znaleźli się: Bracia Golec, prezydent Światowej Organizacji Antydopingowej WADA Witold Bańka, popularyzator nauki Tomasz Rożek, śląski kuchmistrz Remigiusz Rączka, Ojcowie Paulini z Jasnej Góry. 

Osobistości ze świata sportu, muzyki, kultury czy nauki zostały poproszone o pokazanie swoich ulubionych miejsc w regionie i zachęcenie turystów do odwiedzenia Beskidów, Śląska Cieszyńskiego, Krainy Górnej Odry, Szlaku Zabytków Techniki, Jasnej Góry, Jury Krakowsko-Częstochowskiej i innych wyjątkowych miejsc w regionie. 
 

„Z samego serca Beskidów pozdrawiają bracia Łukasz i Paweł Golec. Mamy tu piękne, czyste góry, pełne folkloru i kultury. Mamy też niepowtarzalny górski klimat oraz krzepiącą kwaśnicę! My #WybieramySlaskie – wybier i Ty. Hej!” 

tak do odwiedzenia najpiękniejszych górskich pasm w województwie, zapraszają w spocie promocyjnym muzycy z GolecuOrkiestra.

Wszyscy uczestnicy kampanii mają nadzieje, że w tym roku większość Polaków spędzi wakacje w kraju. Zwłaszcza że rodziny będą miały wsparcie w postaci bonu turystycznego. Ustawę już podpisał prezydent Andrzej Duda. 

Zasada przyznawania bonu jest prosta - trafi on do każdego dziecka, które dostaje od państwa 500+. Bony dostaną także te dzieci, których rodzice pracują za granicą. 

Większość rodzin dostanie na każde dziecko 500 zł, w przypadku dzieci niepełnosprawnych będzie to 1000 zł. By dostać bon, wystarczy zarejestrować się na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Rodzice niepełnosprawnych dzieci będą musieli dołączyć jeszcze orzeczenie o niepełnosprawności. Po rejestracji bon będzie wygenerowany i już następnego dnia będzie można go zrealizować. Czas na wykorzystanie bonu mija 31 marca 2022 r.

Jak podkreślają twórcy tego nowego programu, bon wspiera nie tylko rodziny ale i rodzimą branżę turystyczną, która liczy na odrodzenie.
 

– Przez epidemię zmienił się rodzaj najczęściej wyszukiwanych pozycji turystycznych online. Internauci koncentrowali się na atrakcjach na łonie natury, położonych raczej blisko miejsca zamieszkania, wycieczkach plenerowych ze sportowym akcentem 

mówi Agnieszka Sikorska, dyrektor biura ŚOT. 

Z tego powodu ŚOT podjął współpracę z blogerami, którzy stali się ambasadorami unikalnych śląskich atrakcji turystycznych. Poczynania wspomnianych podróżników można śledzić do końca sierpnia na ich blogach i portalach społecznościowych.

UM woj. śląskiego liczy też na promocję przemysłowego dziedzictwa. Zwłaszcza że znów zyskało ono wsparcie.  Niedawno o przyznaniu muzeum w Zabrzu finansowego wsparcia ze środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego poinformowali w Sztolni „Królowa Luiza” w Zabrzu minister środowiska Michał Woś, wiceminister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Alina Nowak i Izabela Domogała, członek Zarządu Województwa Śląskiego. 
 

- To piękne miejsce. Cieszę się, że zostaliśmy upoważnieni przez wicepremiera Piotra Glińskiego do przekazania tych środków na rewitalizację naszego dziedzictwa przemysłowego. To miejsce symboliczne dla wszystkich, którzy chcą zobaczyć jak wyglądał Śląsk i co jest na Śląsku dla nas wszystkich ważne 

mówił minister środowiska, Michał Woś. 

Według zapewnień zarządców obiektu prace budowlane mają potrwać do końca bieżącego roku. Następnie zostaną przygotowane wystawy, a cała inwestycja powinna zostać udostępniona odwiedzającym w 2021 roku. - Sztolnia Królowa Luiza i cały kompleks poprzemysłowy w Zabrzu to flagowe produkty turystyczne regionu, każdego roku odwiedzane przez tysiące osób. Nie ma lepszej lekcji historii, tradycji i kultury Śląska, niż wizyta w takim miejscu. Cieszę się, że współpraca rządu z samorządem pozwala ocalić i zmodernizować takie obiekty – dodaje marszałek Jakub Chełstowski.

- To miejsce jest dowodem na wspaniałą synergię działań rządowych i samorządowych. Cieszę się, że te środki sprawią, że plac budowy, w którym się obecnie znajdujemy, będzie perełką industrialną, ściągającą do regionu tysiące turystów – podkreślała Izabela Domogała, członek Zarządu Województwa Śląskiego.

- Kilkanaście lat temu nikt nie wierzył w to, że te obiekty będą cieszyły się tak dużym zainteresowaniem odwiedzających. Dziękuję za zaangażowanie i ciężką pracę, dzięki czemu to miejsce zmienia się każdego dnia i pięknieje na naszych oczach – mówiła Alina Nowak, wiceminister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
 

Źródło

Skomentuj artykuł: