Solidarni z biznesem. Kampania „Nie pozwolę ci się zamknąć” wsparciem dla mikroprzedsiębiorców
Kryzys wywołany przez pandemię koronawirusa w pierwszej kolejności uderzy w najmniejszych przedsiębiorców. Grozi im zamykanie zakładów bądź redukcja etatów. Dlatego Krajowa Izba Gospodarcza (KIG) apeluje o solidarnościowe działania, które pozwolą przetrwać małym firmom ten trudny czas.
W ramach akcji zainicjowanej przez KIG „Nie pozwolę ci się zamknąć” wystarczy przekazać właścicielowi swojego ulubionego salonu fryzjerskiego, kawiarni, czy pizzerii, itp. wsparcie finansowe w postaci zaliczki. Wpłacona dziś kwota pomoże mu pokryć bieżące koszty działalności, natomiast realizacja usługi nastąpi, gdy stan epidemii zostanie oficjalnie zniesiony i przywrócone zostanie pełne funkcjonowanie punktów usługowo-handlowych. Cała akcja opiera się na wzajemnym zaufaniu i kontakcie klienta oraz mikroprzedsiębiorcy.
Mikroprzedsiębiorcy to ogólne określenie pewnej grupy społecznej na rynku pracy. Ale to przecież również bardzo konkretna – dla każdego z nas – pani fryzjerka, która od lat dba o nasze włosy, nasza ulubiona osiedlowa cukiernia, gdzie wpadamy po ciastka do kawy, szewc, który od lat naprawia nam nasze buty. Kropla drąży skałę. Jeśli każdy z nas już dziś wesprze choćby jeden taki zakład czy punkt gastronomiczny, to mamy naprawdę szansę zrobić coś ważnego dla tych ludzi i uratować niejeden zakład przed zamknięciem. A i my sami skorzystamy – bo gdy kryzys wywołany wirusem się skończy – nadal będziemy mogli cieszyć się ich pracą i korzystać z ich usług. Dlatego zachęcamy – w miarę możliwości w tej trudnej dla nas wszystkich sytuacji – do zaangażowania w „Nie pozwolę ci się zamknąć” lub w inne akcje pomocowe skierowane do mikroprzedsiębiorców
„Nie pozwolę ci się zamknąć” to ogólnopolska kampania realizowana w ramach projektu KIG #SolidarnizBinzesem, której celem jest popularyzacja idei finansowego wsparcia mikro- i małych przedsiębiorstw, którym grozi upadłość. Według inicjatorów kampanii osoby chcące włączyć się w akcję pomocy powinny nawiązać kontakt z mikroprzedsiębiorcą, którego chcą wesprzeć (mail/telefon/media społecznościowe). Następnie określić, za jaką usługę/towar chcą zapłacić i ustalić sposób przekazania zaliczki. Pozostaje teraz ustalenie terminu otrzymania produktu czy usługi i otrzymanie potwierdzenia zapłaty. Warto przy tym pamiętać, że przyjęcie zaliczki to umowa zobowiązująca do otrzymania w przyszłości usługi czy produktu. Zarówno kupujący, jak i sprzedający mogą się wycofać się z umowy. Wtedy zaliczka powinna być zwrócona.
„W Krajowej Izbie Gospodarczej dostrzegamy wyzwanie, przed jakim te firmy obecnie stoją, i mamy świadomość tego, że to one pierwsze bardzo mocno odczują kryzys. Już docierają do nas sygnały o zwolnieniach pracowników i planach zawieszania działalności. Wierzymy w siłę płynącą ze wsparcia społecznego i w efekcie powrót do normalnego funkcjonowania większości mikro- i małych przedsiębiorstw”