Tauron otworzył od wtorku drzwi dla klientów – czynne są trzy największe Punkty Obsługi Klienta spółki w Katowicach, Krakowie, Wrocławiu. Od 4 maja czynne są również wszystkie salony własne Energi Obrotu. Otwarta jest też większość salonów partnerskich spółki. Tauron zapowiada, że systematycznie będzie przywracał bezpośrednią obsługę klientów wraz z poprawą sytuacji epidemiologicznej w kraju. Podobne plany mają inne firmy energetyczne. Na razie ma jednak kolejek w punkach Taurona, czego się trochę obawiano – większość osób nadal woli korzystać z obsługi zdalnej.
W trosce o zdrowie klientów wprowadzone zostały wszystkie rygory sanitarne ustanowione przez Państwową Inspekcję Sanitarną i Ministerstwo Zdrowia. Nadal obowiązują limity osób mogących przebywać w placówkach. Cały proces obsługi został zmieniony – obecnie pracownicy w maseczkach obsługują klientów w wydzielonych strefach, dodatkowo klienci mogą korzystać z płynu dezynfekującego. - We wszystkich placówkach własnych i większości placówek partnerskich obsługę od klientów oddzielają przesłony z pleksiglasu
Salony własne Energi czynne są w standardowych godzinach (od poniedziałku do piątku w godz. 8 - 16). Godziny funkcjonowania placówek partnerskich zostały z kolei dopasowane do sytuacji epidemicznej w danych powiatach. Na bieżąco aktualizowane informacje na temat czynnych placówek i godzin ich funkcjonowania zamieszczane są na stronie internetowej energa.pl.
Ze względu na ograniczenie liczby osób, które mogą być na raz obsługiwane w placówkach, czasowo wstrzymana została opcja internetowej rezerwacji wizyt
Jednocześnie Energa Obrót przypomina, że klienci mogą załatwić sprawy przez stronę internetową spółki lub elektroniczne platformy obsługi klientów. Skorzystać mogą z usług konsultanta internetowego poprzez czat na stronie energa.pl (dostępny od poniedziałku do piątku w godz. 8-16) lub telefonicznej infolinii pod numerem 555 555 555 (czynna od poniedziałku do piątku w godz. 7-16).
Do zdalnej obsługi nadal zachęca też Tauron. – Warto pamiętać, że wiele spraw związanych z dostawą energii elektrycznej, przyłączeniem do sieci oraz sprzedażą prądu i gazu, załatwić można zdalnie, bez wychodzenia z domu. Najwygodniej można to zrobić przez serwis obsługowy Mój TAURON, czynny 24 godziny na dobę siedem dni w tygodniu – wyjaśnia Filip Grzegorczyk, prezes zarządu Tauron Polska Energia. Klienci firmy docenili internet - od połowy marca, kiedy zamknięto POK-i Tauron obsłużył zdalnie niemal milion klientów.
Otwarte ponownie placówki tej firmy też zostały wyposażone w dodatkowe środki ochrony osobistej dla pracowników i klientów. - Na razie, ze względów bezpieczeństwa, w punktach stacjonarnych obsługiwani będą klienci, którzy wcześniej zamówią wizytę poprzez infolinię lub czat – informuje Daniel Iwan z biura prasowego Taurona. Dodaje, że każdy z udostępnionych klientom punktów obsługi czynny jest dłużej niż dotychczas - od poniedziałku do piątku od 9.00 do 17.00, w soboty od 9.00 do 15.00. Szczegółowe informacje znajdują się na stronach www.tauron.pl oraz www.tauron-dystrybucja.pl.