Koniec z szukaniem telefonu lub portfela, gdy masz zajęte ręce – następna generacja płatności osobistych będzie wymagać jedynie uśmiechu lub machnięcia ręką. Ta sama technologia, która wykorzystuje twarz lub odcisk palca do odblokowania telefonu, może teraz pomóc w przyspieszeniu obsługi przy kasie. Dzięki nowemu Biometric Checkout Program wprowadzonemu przez Mastercard, do zrealizowania płatności będziesz potrzebować tylko siebie.
Program wprowadza pierwsze w swoim rodzaju ramy technologiczne, które mają pomóc w ustanowieniu standardów dla nowych sposobów płacenia. Wprowadzony razem z nim na całym świecie zestaw norm, których przestrzegają banki, sprzedawcy i dostawcy technologii, pozwala zapewnić bezpieczeństwo i ochronę danych osobowych podczas dokonywania płatności biometrycznych.
W skali globalnej 74% konsumentów ma pozytywne nastawienie do technologii biometrycznych, a do 2026 roku rynek zbliżeniowych rozwiązań biometrycznych ma osiągnąć wartość 18,6 mld USD.
- Sposób, w jaki płacimy, musi dotrzymywać kroku temu jak żyjemy, pracujemy czy prowadzimy biznes. Konsumenci muszą mieć możliwość wyboru metod płatności przy zachowaniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa - powiedział Ajay Bhalla, prezes Mastercard ds. cyberbezpieczeństwa i analizy danych. - W ramach nowego programu chcemy sprawić, by zakupy stały się wspaniałym doświadczeniem zarówno dla konsumentów, jak i sprzedawców, przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa i wygody.
Usprawnienie obsługi przy kasie
Uczestnicy Programu Biometric Checkout Program Mastercard zaoferują konsumentom możliwość wygodnego korzystania z usług kas biometrycznych w sklepie lub w domu, za pośrednictwem aplikacji sprzedawcy lub aplikacji potwierdzającej tożsamość. Konsumenci nie będą musieli przeszukiwać swoich kieszeni lub torebek czy spowalniać kolejki do kasy. Mogą po prostu sprawdzić rachunek i uśmiechnąć się do kamery lub machnąć ręką nad czytnikiem, aby zapłacić. Nowa technologia zapewni szybką i bezpieczną obsługę przy kasie, dając jednocześnie konsumentom możliwość wyboru sposobu płatności.
Korzyści dla sprzedawców są również znaczące – od przyspieszenia przetwarzania transakcji i skrócenia kolejek, po wyższy poziom higieny i bezpieczeństwa. System płatności można zintegrować z programami lojalnościowymi i spersonalizowanymi rekomendacjami, aby pomóc konsumentom znaleźć te produkty, którymi mogą być zainteresowani, bazując na historii wcześniejszych zakupów.
Mastercard współpracuje z partnerami, takimi jak NEC, Payface, Aurus, PaybyFace, PopID i Fujitsu Limited. Partnerstwa te mają umożliwić wprowadzenie nowych funkcji kasowych na całym świecie, wraz z możliwie małym ale kompleksowym zbiorem standardów, specyfikacji i wytycznych, dotyczących bezpieczeństwa, poziomu wydajności i ochrony danych w kontekście płatności biometrycznych w sklepach.
Pierwszy projekt pilotażowy zostanie uruchomiony w tym tygodniu w Brazylii we współpracy z Payface i St Marche. Zakłada on wdrożenie technologii Payface w pięciu supermarketach St Marche w São Paulo. Konsumenci odwiedzający te supermarkety będą mogli zarejestrować swoją twarz i informacje dotyczące płatności za pomocą aplikacji Payface, a po rejestracji po prostu uśmiechnąć się, aby zapłacić przy kasie bez użycia karty lub urządzenia mobilnego. Planowane jest uruchomienie kolejnych projektów pilotażowych na Bliskim Wschodzie i w Azji.
- Rozwijamy Payface od 2018 r. Naszym celem jest zmiana sposobu, w jaki ludzie dokonują płatności, przy jednoczesnym usprawnieniu obsługi bez obniżania poziomu bezpieczeństwa - powiedział Eládio Isoppo, dyrektor generalny Payface. - Współpraca z Mastercard to dla nas krok naprzód, który umożliwi większej liczbie sprzedawców i konsumentów korzystanie z naszej technologii, ułatwi dokonywanie zakupów i wywoła uśmiech na twarzy podczas płatności – dosłownie i w przenośni.
Długa tradycja innowacyjności
Kasy biometryczne to kolejny krok Mastercard w kierunku wspierania ewolucji płatności, wdrażany zaraz po szeregu niedawnych innowacji, takich jak Shop Anywhere, Enhanced Contactless (ECOS) i Cloud Point of Sale, które zostały wprowadzone, aby zapewnić konsumentom i sprzedawcom bezproblemową, elastyczną i bezpieczną obsługę w sklepach.
Mastercard od dawna jest pionierem w dziedzinie biometrii jako bezpiecznego sposobu weryfikacji tożsamości, używanego zarówno w sklepach stacjonarnych, jak również w branży e-commerce. Rozwiązania te umożliwiają robienie zakupów i dokonywanie płatności za pomocą kart płatniczych, urządzeń i akcesoriów ubieralnych wyposażonych w czujniki biometryczne. Biometria znalazła również zastosowanie w potwierdzaniu tożsamości kupujących w Internecie za pomocą selfie (ang. selfie pay) oraz wykorzystując kluczowe standardy, takie jak FIDO (Fast Identity Online).
Technologia biometryczna jest coraz powszechniej stosowana na całym świecie, dlatego Mastercard pomaga wszystkim zainteresowanym stronom zachować najwyższy poziom bezpieczeństwa i prywatności, aby chronić konsumentów. Biometric Checkout Program podlega zasadom odpowiedzialności Mastercard za dane, zgodnie z którymi konsumenci mają prawo kontrolować sposób udostępniania swoich danych osobowych i czerpać korzyści z ich użytkowania.