United Airlines zamówi 270 samolotów, to największy zakup samolotów dekady

United Airlines ogłosiły we wtorek zamówienie na zakup 270 samolotów, co jest największym zakupem samolotów w historii firmy i największym zamówieniem linii lotniczych od ponad dekady. Cena katalogowa 270 odrzutowców wynosi około 35 miliardów dolarów. 

Linie lotnicze zazwyczaj płacą tylko ułamek cen katalogowych, a to wciąż nie jest dobry czas na sprzedaż samolotów, co prawdopodobnie oznacza, że United otrzyma znaczną zniżkę, zwłaszcza na odrzutowce Boeing (BA) 200 737 Max, które stanowią większość zamówienia. 

Pozostała część zamówienia dotyczy 70 samolotów Airbus (EADSF) A321neo. Ale ten ruch to kolejny znak, że linie lotnicze widzą na horyzoncie wyjście z pandemii. 

W poniedziałek United (UAL) oznajmiła inwestorom, że opublikuje skorygowany zysk przed opodatkowaniem w lipcu, co jest pierwszą oznaką rentowności United lub jakiejkolwiek większej linii lotniczej od początku pandemii Covid-19. 

Popyt na podróże wakacyjne prawie wraca do normy, pomagając podnieść opłaty, nawet jeśli bardziej lukratywne podróże służbowe i loty międzynarodowe to wciąż tylko ułamek tego, co było przed pandemią. 

United wykorzysta większość odrzutowców do zastąpienia 200 mniejszych regionalnych odrzutowców, które przewożą około 50 pasażerów każdy, co pozwoli na zwiększenie przepustowości bez dodawania lotów na lotniskach takich jak Newark i San Francisco, które ograniczają starty i lądowania każdej linii lotniczej. 

Zastąpi też około 100 starszych pełnowymiarowych samolotów. Łącznie z zamówieniami z wtorku i wcześniejszymi zamówieniami, United ma teraz zamówienia na 500 nowych odrzutowców w ciągu najbliższych kilku lat, z czego 40 ma zostać dostarczonych w przyszłym roku, a 138 w samym 2023 roku. 

United planuje także zwiększyć o około 25 000 miejsc pracy w ciągu najbliższych pięciu lat do 68 000, które ma obecnie, zatrudniając pilotów, stewardesy, mechaników, pracowników bramkowych i innych potrzebnych do obsłużenia oczekiwanego wzrostu liczby pasażerów. 

Linia lotnicza zwolniła w zeszłym roku około 22 000 pracowników podczas kryzysu, chociaż już częściowo odwołała zwolnienia, aby poradzić sobie z gwałtownym wzrostem podróży turystycznych. 

Jest to zdecydowanie największe zamówienie na 737 Max, który to model został uziemiony na 20 miesięcy, począwszy od marca 2019 r., po dwóch śmiertelnych wypadkach, w których zginęło 346 osób. 

Southwest (LUV), które posiada więcej odrzutowców Max niż jakakolwiek inna linia lotnicza, zamówiło dodatkowe 134 odrzutowców Max od czasu, gdy Federalna Administracja Lotnictwa zatwierdziła samolot do ponownego lotu. 

Ale nawet przy wtorkowych zamówieniach United, Boeing nie odzyskał ponad 1000 anulowanych zamówień na swój najlepiej sprzedający się odrzutowiec od czasu uziemienia w marcu 2019 roku. Chociaż jest to ważne wotum zaufania dla Boeinga i 737 Max, popyt na samoloty jest nadal stosunkowo niski, co obniża ceny, które mogą pobierać producenci samolotów. 

Boeing spowolnił produkcję swoich samolotów, zamknął jedną fabrykę w stanie Waszyngton, w której zbudowano szerokokadłubowy odrzutowiec 787 Dreamliner, i zwolnił personel. 

United złożyło już zamówienia na 50 dodatkowych odrzutowców 737 Max od czasu zniesienia uziemienia w listopadzie ubiegłego roku – 25 z nich było wśród tych zbudowanych podczas uziemienia, ale nigdy ich nie dostarczono, ponieważ pierwotne zamówienia zostały anulowane. United zapowiedziało również, że zmodernizuje wnętrza wszystkich swoich istniejących pełnowymiarowych odrzutowców, dodając systemy rozrywki, większe pojemniki na bagaż i więcej siedzeń „economy plus” z dodatkową przestrzenią na nogi – i wyższymi cenami. 

Źródło

Skomentuj artykuł:

N