Zastosowanie e-rozwiązań technologicznych pozwala wielu branżom na zmiany znacznie mniejszym kosztem

Rozwój wielu trendów technologicznych tylko do pewnego stopnia jest reakcją na spowodowane przez pandemię COVID-19, zmiany w zwyczajach konsumenckich czy ograniczenia gospodarcze.

W szerszym horyzoncie ta ewolucja pomaga kształtować zrównoważoną przyszłość społeczną i ekonomiczną poprzez walkę z wyzwaniami coraz bardziej złożonego świata - wynika z raportu Tech Trends 2022, przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte.

Zastosowanie wielu innowacyjnych rozwiązań technologicznych pozwala wielu branżom wprowadzać zmiany na dużą skalę przy zaangażowaniu znacznie mniejszych nakładów.

Trzynasta odsłona raportu Deloitte Tech Trends 2022 wskazuje, że zmiany konieczne do wprowadzenia w odpowiedzi na światową pandemię, okazały się jednocześnie szansą na zaprojektowanie przyszłości lepszej technologicznie. W efekcie inicjatywy, które kiedyś firmy planowały i realizowały w horyzoncie 5-10 lat, są obecnie wdrażane w trybie niemal natychmiastowym - obejmując czy to masowe wykorzystanie narzędzi do pracy i komunikacji zdalnej, czy też niezwykle dynamiczny rozwój synergii cyfrowych i fizycznych kanałów obsługi konsumentów.

- Rozwój i dostarczanie wertykalnych aplikacji i rozwiązań z chmury będą w coraz większym stopniu polegały na łączeniu unikalnych, prekonfigurowanych, branżowych bloków, a nie na tworzeniu ich od początku we własnym zakresie. Tym samym różnego rodzaju chmurowe procesy biznesowe będą znacznie łatwiej dostępne i powszechne, będzie je można po prostu kupić i używać, pomijając długotrwały i kosztowny proces rozwoju i wdrożenia. Coraz mniej niestandardowego kodu oznacza coraz większą elastyczność, a także możliwość planowania na dużo większą skalę przy wykorzystaniu metody małych kroków - mówi Marcin Knieć, dyrektor Cloud Engineering w Deloitte.

Rozwój branżowych narzędzi chmurowych to okazja do przeprowadzenia dawno oczekiwanej restrukturyzacji obszaru IT. Outsourcing funkcji informatycznych i procesów biznesowych, które nie mają wpływu na budowanie przewag rynkowych, pozwalają skoncentrować zasoby ludzkie i finansowe na tych systemach i usługach, które podnoszą konkurencyjność. Nie musi to oznaczać jednorazowego zrywu, ale może odbywać się w dłuższym procesie, zwiększającym wydajność i skuteczność większości działań do tego prowadzących.

Źródło

Skomentuj artykuł: