Zawiązał się sztab kryzysowy ds. turystyki

W Ministerstwie Rozwoju utworzono sztab kryzysowy, który ma pomóc przedsiębiorcom z branży turystycznej zminimalizować skutki epidemii koronawirusa - poinformował w czwartek resort. W jego skład wchodzą przedstawiciele ok. 50 organizacji sektora, który ucierpiał z powodu pandemii.

Jak wskazał resort rozwoju w informacji prasowej, w skład sztabu weszli przedstawiciele ponad 50 organizacji turystycznych i transportowych. Reprezentują organizatorów turystyki, w tym szkolnej; agentów turystycznych; przewoźników; hotelarzy; branży targowej, rozrywkowej i turystyki biznesowej.

"Branża turystyczna, jako jedna z pierwszych, odczuwa skutki epidemii koronawirusa. Powstanie grupy roboczej ułatwia nam zbieranie postulatów i konsultowanie rozwiązań, które mogą pomóc przedsiębiorcom w zminimalizowaniu ryzyka utraty płynności finansowej"

wyjaśnił, cytowany w komunikacie, wiceminister rozwoju Andrzej Gut-Mostowy.

Sztab, jak podano, działa w podgrupach. Pierwsza zajmuje się tzw. touroperatorami, biurami podróży i agentami turystycznymi. Z kolei druga obejmuje pozostałe segmenty branży: hotelarstwo, turystykę biznesową, szkolną, czy branżę targową. A także przewozy autokarowe, branżę rozrywkową (koncerty, festiwale), czy turystykę przyjazdową, pilotów wycieczek.

Chodzi o wspólne wypracowanie i przygotowanie instrumentów wsparcia, skuteczne ich wdrożenie, "żeby w miarę spokojnie przetrwać ten trudny moment" - wyjaśniła cytowana w komunikacie szefowa resortu rozwoju Jadwiga Emilewicz.

Źródło

Skomentuj artykuł: