Budowa drogi ekspresowej S7 z Gdańska przez Warszawę do Krakowa i dalej na Podhale oraz do słowackiej granicy jest jedną z najważniejszych realizowanych obecnie inwestycji drogowych w Polsce. Trasa S7 zapewni dobre połączenie południa Polski ze stolicą oraz z portami w Trójmieście. Docelowo ułatwi też tranzyt towarów z innych państw do polskich portów. Powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa (po dwa pasy ruchu oraz rezerwa na trzeci pas).
Decyzja o zezwoleniu na realizację tej inwestycji dotyczy jednego z ostatnich odcinków S7 przewidzianych do realizacji na terenie Małopolski.
- To jeden z kluczowych etapów, który zapewni dobre połączenie południa Polski ze stolicą oraz z portami w Trójmieście. Docelowo ułatwi też tranzyt towarów. Dlatego też jest bardzo istotny zarówno w aspekcie społecznym jak również gospodarczym dla Polski oraz Europy - powiedział wicepremier, minister rozwoju, pracy i technologii Jarosław Gowin.
- Wydana decyzja potwierdza prawidłowość decyzji wojewody małopolskiego zezwalającej na budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Moczydło-Miechów w woj. małopolskim - poinformowała podsekretarz stanu w MRPiT Anna Kornecka.
Odcinek S7 Moczydło - węzeł Miechów będzie miał długość ok. 19 km. Wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Książ i Miechów, 24 obiekty inżynierskie, 20 przepustów o funkcji ekologicznej i dwa miejsca obsługi podróżnych: MOP Giebułtów przy jezdni w kierunku Kielc oraz MOP Małoszów w kierunku Krakowa. Na granicy Małoszowa i Giebułtowa, w gm. Książ Wielki, powstanie najdłuższa na tym odcinku estakada (ponad 600 m), która będzie pełniła także funkcję przejścia dla zwierząt.