Zwiększony popyt na transport małych ładunków

Pandemia i związane z nią lokalne zamknięcia przyczyniły się do znaczącego wzrostu rynku e-commerce na całym świecie. Trend ten nie ominął także Polski. Co więcej, prawie 85% Polaków deklaruje, że nawet po zakończeniu pandemii nie zamierza zmniejszać częstotliwości e-zakupów.

Prowadzi to bezpośrednio do zwiększonego zapotrzebowania na transport małych ładunków (LTL) i wysyłki mniejszych ładunków z większą częstotliwością. Jak specjaliści logistyki mogą opracować opłacalną kosztowo i niezawodną strategię transportu LTL?

LTL to sposób transportu, w którym mniejsze paczki, czyli ładunki częściowe łączone są w całopojazdowe ładunki wieloprzystankowe. To rozwiązanie nie tylko bardzo wydajne, ale również przyjazne dla środowiska. Koszty wysyłki zależą od wykorzystanego miejsca, klasy wysyłanych przedmiotów oraz lokalizacji odbioru i miejsca docelowego. Chociaż wysyłka LTL jest zazwyczaj tańszym środkiem transportu, może okazać się bardzo kosztowna, jeśli spedytorzy nie pracują z niezawodnymi przewoźnikami.

Moje wieloletnie doświadczenie w branży logistycznej pokazało mi, że nic nie przebije łatwego dostępu do niezawodnej, spójnej sieci transportowej. Jeśli nie nawiązałeś długotrwałych relacji i nie masz zaufania do przewoźników, z którymi współpracujesz, skąd możesz mieć pewność, że ładunek dotrze na czas w całości, zwłaszcza jeśli pojawią się nieplanowane zakłócenia?

mówi Arkadiusz Glinka, dyr. ds. zarządzania produktem w C.H. Robinson Europa.

W świecie, w którym wymagania konsumentów stale rosną, firmy muszą mieć pewność, że ich metody wysyłki są zgodne z potrzebami klientów. Wysyłka LTL poprawia wydajność i szybkość dostaw, omijając konieczność zapełnienia całej ciężarówki własnymi przesyłkami. Jednak, aby uzyskać tę przewagę, spedytorzy potrzebują dostawców, na których mogą w pełni polegać.

Łącząc naszą wiodącą w branży platformę Navisphere, zbudowaną przez i dla ekspertów ds. łańcucha dostaw, z wiedzą naszych ekspertów branżowych, możemy sprawdzić i zoptymalizować każdy łańcuch dostaw.  Na tej podstawie rekomendujemy czy i jak najlepiej zastosować strategię LTL. Dzięki temu oszczędzamy czas i obniżamy koszty, a nasi klienci mogą identyfikować i łączyć lub grupować ładunki od wielu nadawców

mówi Arkadiusz Glinka.
Źródło

Skomentuj artykuł: