Droga dla gdyńskiego portu. Jest umowa

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę z wykonawcą prac przygotowawczych Drogi Czerwonej. Ta inwestycja komplementarna CPK w przyszłości zapewni optymalne połączenie między Portem Gdynia a Obwodnicą Trójmiasta (trasą S6) oraz z autostradą A1 i Portem Solidarność.

Droga Czerwona zapewni możliwość rozwoju gdyńskiego portu, w tym planowanego Portu Zewnętrznego, oraz obsługę transportową wszystkich terminali i obszarów portowych. Port Gdynia to element Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T), która obejmuje nie tylko szlaki drogowe i kolejowe, ale także infrastrukturę punktową, w tym porty lotnicze i morskie oraz terminale drogowo-kolejowe - powiedział wiceminister funduszy i polityki regionalnej, pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała. 

W kwietniu 2022 r. spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała z GDDKiA umowę w sprawie sfinansowania prac przygotowawczych, które właśnie ruszają. CPK przekazało na ten cel 20 mln zł. Szacowana wartość budowy Drogi Czerwonej to 2,7 mld zł.

Nowa inwestycja drogowa zapewni połączenie między Portem Gdynia, od skrzyżowania ul. Morskiej z Obwodnicą Trójmiasta, a siecią dróg krajowych. Droga Czerwona ma zastąpić Estakadę Kwiatkowskiego, która jest w złym stanie technicznym. Inwestycja poprawi dostępność portu od strony lądu, a tym samym zwiększy możliwości przeładunkowe i rozwojowe. Ponadto Gdynia i je port to element unijnej sieci TEN-T. Oprócz strategicznych szlaków drogowych i kolejowych w jej skład wchodzi także tzw. infrastruktura punktowa, w tym porty lotnicze i morskie.

Budowa Drogi Czerwonej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ma potrwać ok. 5 lat.

Źródło

Skomentuj artykuł: