USA: Costco testuje kasy „scan-and-go” w celu skrócenia kolejek

Costco testuje nową technologię kasową, która jak ma nadzieję, przyspieszy proces realizacji transakcji. Przyjęcie technologii ma na celu poprawę komfortu zakupów, ponieważ konkurenci oferują już podobne funkcje.

Dyrektor generalny Ron Vachris powiedział w zeszłym tygodniu podczas rozmowy o zyskach firmy za trzeci kwartał, że Costco „zaangażowało się w pewne testy typu 'Scan & Go”. Technologia ta „odniosła ogromny sukces w „przeniesieniu” ludzi przez kolejki i przyspieszaniu transakcji”, twierdzi dyrektor wykonawczy Costco.

„Widzieliśmy kilka bardzo, bardzo wczesnych wyników, które były bardzo pozytywne i spotkały się z dobrym przyjęciem ze strony naszych członków” – powiedział Vachris mediom i inwestorom.

„Scan-and-go” to coś o co fani Costco w mediach społecznościowych od dawna prosili, tym bardziej że podobne rozwiązania wprowadza już konkurencja.

Wszystkie lokalizacje Costco mają tradycyjne tory kasowe z rejestrami, przez które członkowie przechodzą w celu zakupu przedmiotów. Niektóre sklepy mają również kasy samoobsługowe.

Jednak w Sam's Club klienci mają możliwość skorzystania z opcji „Scan & Go” — skanują przedmioty podczas zakupów i płacą za nie za pomocą aplikacji, a pracownik skanuje cyfrowy paragon przy wyjściu. Firma rozpoczęła wdrażanie technologii, która wykorzystuje skaner AI do weryfikacji towarów, gdy klienci wychodzą, eliminując potrzebę sprawdzania paragonów przy drzwiach.

Ron Vachris zapytany o wprowadzenie sprzedaży w aplikacji „skanuj i idź” zapewnił, że kasy samoobsługowe „były świetną opcją dla naszych członków i na tym się skupiamy”, ale że firma „będzie miała oko na technologię i upewni się, że robimy wszystko, co w naszej mocy, aby doświadczenie było jak najlepsze dla naszych członków”.

Źródło