W związku z sytuacją epidemiologiczną w Chinach rośnie zainteresowanie kupnem maseczek, rękawic i odzieży ochronnej jednorazowego użytku - podała Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Biuro PAIH w Szanghaju dostaje też sygnały o zapotrzebowaniu na maszyny do produkcji takich artykułów.
W opublikowanym dzisiaj komunikacie PAIH wskazała, że Chiny, które do niedawna były głównym eksporterem maseczek ochronnych, teraz borykają się z ograniczonym dostępem do tych produktów.
- W związku z aktualną sytuacją epidemiologiczną w Chinach obserwujemy większe zainteresowanie kupnem maseczkami, rękawicami oraz odzieżą ochronną jednorazowego użytku. Dostajemy również sygnały o dużym zapotrzebowaniu na maszyny do produkcji tego typu artykułów
Dodał, że jedną z firm, która odpowiedziała na to zapotrzebowanie, jest polska spółka Miamed - producent dermokosmetyków oraz dystrybutor specjalistycznych masek.
Agencja podała, że jej biura w Szanghaju oraz Chengdu wsparły polską firmę kontaktami oraz doprowadziły do zamknięcia kontraktu na ponad 16 tys. maseczek.
- Pomagaliśmy w negocjacjach cenowych, informowaliśmy o uwarunkowaniach kulturowych, przygotowaliśmy też niezbędną dokumentacją eksportową – wyjaśnił szef biura PAIH w Szanghaju. Dodał, że maski mają certyfikat najwyższej klasy bezpieczeństwa (FFP3) za sprawą filtra HEPA.
Z przekazanych przez firmę Miamed informacji wynika, że maski są zbudowane z filtra i zaworu wydychającego.
- Powietrze wdychane z otoczenia przechodzi przez pięciowarstwowy materiał filtracyjny, gdzie jest oczyszczane ze szkodliwych cząstek. Wydychane powietrze jest, z kolei, usuwane przez zawór oraz częściowo przez czaszę maski – wskazała Anna Madejska z firmy. Dodała, że wejście na rynek chiński jest dużym krokiem w kierunku eksportu. "Prowadzimy rozmowy w Azji, Europie i Arabii Saudyjskiej" – przyznała.
Chińska Narodowa Komisja Zdrowia poinformowała w środę, że liczba ofiar śmiertelnych koronawirusa w Chinach wzrosła do 1113. W ostatnich 24 godzinach bilans ten zwiększył się o 97 osób.
Zadaniem Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) jest zwiększenie zasięgu i dynamiki umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw oraz napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do kraju. Agencja wspiera w pokonywaniu procedur administracyjnych, znalezieniu odpowiedniej lokalizacji, wiarygodnych partnerów oraz dostawców. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez Zagraniczne Biura Handlowe (ZBH) na całym świecie.