Rozpoczyna się realizacja kolejnego odcinka drogi ekspresowej S19 na południe od Białegostoku. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zawarła kontrakt o wartości 305,4 mln zł na projekt i budowę pomiędzy miejscowościami Ploski nad Narwią i Haćki k. Bielska Podlaskiego. Wykonawcą fragmentu S19 o długości 8,9 km będzie konsorcjum firm Unibep, Budrex i Value Engineering. Udostępnienie tego odcinka do ruchu przewidziane jest w 2024 r.
Trwają też postepowania przetargowe na realizację odcinków S19, które stanowić będą część międzynarodowej trasy Via Baltica. Dla Polski Wschodniej droga ta stanie się kręgosłupem komunikacyjnym, przyczyniającym się do likwidacji wykluczenia komunikacyjnego i rozwoju gospodarczego
Zadanie realizowane jest w systemie Projektuj i buduj. To oznacza, że wykonawca musi przygotować dokumentację projektową do wniosku o decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Uzyskanie tej decyzji przewidziane jest na III kw. 2022 r., a prace budowlane zaplanowane na lata 2022-2024.
W ramach S19 Ploski - Haćki powstanie 8,9 km odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej po dwa pasy ruchu każda. Nowa trasa wybudowana zostanie równolegle do istniejącej drogi krajowej nr 19. Odcinek Ploski - Haćki to kolejne zadanie, które przechodzi do fazy realizacji. Od końca ub. roku w realizacji są już trzy podlaskie odcinki S19: Białystok Zachód - Księżyno, Księżyno - Białystok Południe oraz Białystok Południe - Ploski. W sumie to blisko 46 km drogi ekspresowej i 13,7 km nowego przebiegu drogi krajowej nr 65 klasy GP (główna ruchu przyspieszonego).
W 2020 r. GDDKiA ogłosiła dziesięć przetargów obejmujących realizację odcinków drogi ekspresowej S19 w woj. podlaskim. Łącznie to ponad 151 km dróg, z czego 134 km to odcinki drogi ekspresowej S19, a blisko 17 km to dwa odcinki dróg krajowych klasy GP - DK65 i DK66, które powstaną w związku z budową S19.