"Poland tastes good". Silna promocja polskich produktów

Promocja żywności prowadzona przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa zwiększa jej eksport i wpływa na rozwój rolnictwa - poinformowała dyrektor Departamentu Wsparcia Eksportu KOWR Katarzyna Kwiecień. Dodała, że w tym roku polska żywność była promowana na targach w 17 krajach.

Jak powiedziała Kwiecień, zadaniem KOWR jest budowanie silnej marki polskich produktów żywnościowych w kraju i na świecie pod wspólnym hasłem „Polska smakuje” („Poland tastes good”) oraz w oparciu o ogólny i wspólny przekaz, że polska żywność jest wysokiej jakości, bezpieczna, naturalna oraz smaczna.

Podkreśliła, że promocja przekłada się na dobre wyniki w eksporcie polskich produktów spożywczych. Według prognoz Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej w 2019 r. wpływy z eksportu mogą się zwiększyć o 6,9 proc. do 31,8 mld euro, wobec 29,7 mld euro w 2018 r. Nadwyżka w handlu produktami rolno-spożywczymi w 2019 r. jest szacowana na 11,2 mld euro wobec 9,7 mld euro w 2018 r.

Dzięki KOWR producenci żywności mogą promować swoje produkty na największych i najważniejszych targach branży rolno-spożywczej na świecie, na korzystniejszych warunkach, niż jeśli mieliby uczestniczyć w nich indywidualnie – oceniła.

Kwiecień przypomniała, że w tym roku KOWR wraz z polskimi przedsiębiorcami wziął udział w największych targach rolno-spożywczych w 17 krajach na świecie głównie azjatyckich m.in. w Chinach, Wietnamie, Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz w Niemczech, tj. w kraju największego odbiorcy polskich produktów rolno-spożywczych. Poinformowała, że w przyszłym roku organizacja planuje udział w 24 imprezach wystawienniczych w 21 krajach, przede wszystkim w Azji oraz w Europie.

Dodała, że KOWR organizuje też m.in.: misje gospodarcze oraz stoiska narodowe na zagranicznych targach spożywczych. Polscy przedsiębiorcy mają możliwość zaprezentowania swojej oferty nie tylko w krajach unijnych, ale również na tzw. rynkach perspektywicznych, na których polskie produkty rolno-spożywcze dopiero się pojawiają.

Polscy przedsiębiorcy otrzymują także pomoc w kwestiach organizacji wizyt w punktach handlowych oraz spotkań biznesowych z zagranicznymi kontrahentami.

Szefowa departamentu wspacia eksportu poinformowała, że w przyszłym roku KOWR rozpocznie promocję udziałem w największych targach rolno-spożywczych w Niemczech. Polskie stoiska narodowe będzie można odwiedzić w trakcie targów: International Green Week Berlin „Grüne Woche”, „ISM Cologne” oraz BIOFACH w Norymberdze. Na tych ostatnich, na stoisku narodowym planowana jest obecność ponad 50 firm, które będą promować żywność ekologiczną.

Polska oferta eksportowa będzie także prezentowana m.in. na targach w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Japonii, Singapurze, Chinach, Korei Południowej, Tajlandii, Wietnamie oraz Izraelu, a także w Czechach, Holandii, Słowacji i Francji. W nadchodzącym roku polskie stoiska narodowe po raz pierwszy pojawią się również na targach w Serbii, Rumunii oraz Szwecji - podkreśliła Kwiecień.

Kwiecień wyjaśniła, że pomoc polskim przedsiębiorcom polega także na organizowaniu przyjazdowych misji gospodarczych zagranicznych importerów do Polski. KOWR aranżuje spotkania biznesowe z potencjalnymi polskimi kontrahentami. Jak również podczas różnego rodzaju wydarzeń, w ramach promocji polskiej żywności i tradycji kulinarnej, organizuje pokazy kulinarne, które są bardzo dobrze odbierane przez potencjalnych kupców polskiej żywności - powiedział Kwiecień.

Źródło

Skomentuj artykuł: