Ruszyły tarcze dużej i małej maszyny do drążenia tuneli, które kolejowym tunelem średnicowym połączą Łódź Fabryczną z Łodzią Kaliską i Łodzią Żabieniec - poinformowało ministerstwo infrastruktury.
Duża tarcza Katarzyna rozpoczęła prace przy dwutorowym tunelu do Łodzi Fabrycznej, a mniejsza tarcza Faustyna wykona cztery jednotorowe tunele do Łodzi Kaliskiej i Łodzi Żabieniec. Inwestycja PKP PLK zwiększy możliwości kolei w kraju, regionie i mieście.
- Rusza kolejna wielka rządowa inwestycja związana z budową tunelu. Obecnie w budowie mamy tunele drogowe w Świnoujściu, w Warszawie, na Dolnym Śląsku i na Zakopiance. Dzisiaj rozpoczyna się drążenie tunelu kolejowego w Łodzi. Przed nami kolejne tunele. Nowy łódzki tunel połączy stacje Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. To kolejny krok na drodze do celu, którym jest bezpieczna, komfortowa i nowoczesna polska kolej
Budowa tunelu średnicowego to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne - na osi wschód-zachód (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska) i na osi północ-południe (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna, Żabieniec). W ramach projektu powstaną nowe przystanki m.in. Łódź Polesie i Łódź Śródmieście, które będą zintegrowane z komunikacją miejską i ułatwią mieszkańcom codzienne podróże.
Projekt jest współfinansowany w ramach unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość projektu wynosi ponad 1,7 mld zł, z czego dofinansowanie UE to ponad 1,4 mld zł. Zakończenie prac jest planowane do końca 2022 r.