Od 28 czerwca 2021 r. pociągi z Warszawy dojeżdżają bezpośrednio do Radomia. Między stolicą a Radomiem kursuje 21 par pociągów. Najszybszy, IC Sienkiewicz pokonuje trasę w 76 minut, a KM Radomiak w 81 minut. Do Lesiowa składy kursują dwoma torami. Od Lesiowa do Radomia jednym torem. We wrześniu cała linia będzie dwutorowa.
Wraz z dojazdem do Radomia, podróżni będą korzystać z nowego przystanku Radom Stara Wola. Dostępność dla wszystkich pasażerów umożliwi pochylnia. Przygotowane są wiaty, oświetlenie, oznakowanie oraz gabloty informacyjne. Kolejne dwa nowe przystanki Radom Gołębiów i Radom Północny będą gotowe we wrześniu.
PKP Polskie Linie Kolejowe SA kończą prace na ostatnim odcinku linii z Warszawy do Radomia. Inwestycja, realizowana z wykorzystaniem środków unijnych, to m.in. likwidacja wąskiego gardła na sieci kolejowej. Kompleksowe prace we wszystkich branżach na kolejne lata zapewni atrakcyjne koleją przejazdy ze stolicy na południe Mazowsza
Od Czachówka do Radomia zmodernizowano 10 przystanków i 3 stacje. Perony dostosowane są do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się.
Po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia pojadą z prędkością 160 km/h, a towarowe z prędkością 120 km/h. Dzięki temu skróci się czas podróży ze stolicy na południe Mazowsza.
Wartość projektów związanych z przebudową odcinków Czachówek - Warka oraz Warka - Radom to ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.