Warszawskie lotnisko zakończyło ubiegły rok rekordowa liczbą obsłużonych pasażerów. Potwierdza to rosnącą rolę stołecznego portu jako ważnego punktu przesiadkowego w Europie Środkowej.
Jak wynika z przekazanych przez Lotnisko Chopina danych, w 2019 roku z jego usług skorzystało 18,86 mln osób, co stanowi 6,2 proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego. W ruchu międzynarodowym podróżowało z Okęcia 17,1 mln pasażerów (wzrost o 6,8 proc.), zaś w ruchu krajowym 1,76 mln (wzrost o 0,4 proc.). Rekordowy wzrost zanotowano grudniu, kiedy na Lotnisku Chopina odprawiono 1 384,3 tys. pasażerów. Jest to o 11,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Najpopularniejszym przewoźnikiem na Lotnisku Chopina były w ub.r. Polskie Linie Lotnicze LOT. Usługi polskiego przewoźnika wybrało ponad 9,7 tys. podróżnych. PLL LOT w 2019 roku otworzył 7 nowych rejsów regularnych, z czego 3 były połączeniami długodystansowymi (Miami, Delhi oraz Kolombo). W 2019 roku całkowita liczba kierunków regularnych oferowanych przez Lotnisko Chopina wyniosła 130.
Najbardziej popularnymi regularnymi połączeniami były rejsy do Londynu (ponad 1 mln pasażerów), Paryża (ponad 555 tys.), Kijowa (531 tys.), Frankfurtu (522 tys.) i Amsterdamu (512 tys.). Natomiast z połączeń czarterowych najczęściej korzystali turyści lecący do Antalii w Turcji (267 tys.), Hurghady i Marsa Alam w Egipcie (odpowiednio 124 tys. i 83 tys).
Bardzo dobre wyniki zanotowały też segmenty cargo oraz przewozu poczty. W okresie styczeń-grudzień przewóz ładunków na pokładach wszystkich statków powietrznych wyniósł 97,8 tys. ton. Jest to wzrost o 5,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Natomiast przewóz poczty na pokładach wszystkich statków powietrznych wyniósł 16,3 tys. ton, co stanowi wzrost o 2 proc.
Jak podkreślono w komunikacie, w grudniu na terminalu Lotniska Chopina zakończyła się ważna inwestycja. Rozbudowano strefy kontroli dokumentów i kontroli bezpieczeństwa znajdujące się na poziomie 0 dla osób podróżujących z krajów Non Schengen. Pasażerowie tranzytowi mogą już korzystać z przebudowanej strefy kontroli dokumentów, która powiększyła się z 12 do 18 przejść. Natomiast strefę kontroli bezpieczeństwa dla pasażerów transferowych w rotacji Non Schengen - Schengen powiększono z 2 do 4 przejść, zaś w rotacji Non Schengen – Non Schengen również z 2 do 4 przejść. Ukończenie tej inwestycji ma istotny wpływ na poprawę jakości obsługi pasażerów oraz zwiększenie przepustowości stołecznego portu.