Jak przypomniał podczas konferencji prasowej wicemin. infrastruktury Andrzej Bittel Wspólny Bilet jest dostępny dla pasażerów od grudnia 2018 r. Do końca stycznia 2020 r. sprzedano prawie 328 tys. biletów, z których skorzystało łącznie ponad 383 tys. pasażerów.
71 proc. biletów zakupiono w kasach, 29 proc. zaś przez internet, w systemie BILKOM.
Dzięki Wspólnemu Biletowi pasażerowie kolei w Polsce mogą kupić w jednym okienku bilet na podróż, w trakcie której przesiadają się do pociągów innych przewoźników, niezależnie od trasy przejazdu. Cena za przejazd wyliczana jest w oparciu o jedną, nową taryfę, obowiązującą u wszystkich przewoźników kolejowych, którzy wprowadzili tę ofertę.
Taryfa ma charakter degresywny, co oznacza, że sposób naliczenia ceny biletu opiera się na prostej zasadzie: „im dalej jedziesz, tym mniej płacisz za kolejne kilometry pokonywanej trasy”. Obecnie w projekcie Wspólny Bilet uczestniczą: PKP Intercity, PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, POLREGIO, Koleje Mazowieckie, Koleje Wielkopolskie, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, Koleje Małopolskie i Koleje Śląskie. Wspólny Bilet jest dostępny we wszystkich okienkach kasowych przewoźników uczestniczących w tej inicjatywie, a na podróże pociągami części przewoźników także w systemie BILKOM.
W najbliższym czasie planowane jest przystąpienie do Wspólnego Biletu pozostałych kolejowych przewoźników pasażerskich – Kolei Dolnośląskich i Arriva RP. Kolejny etap rozbudowy tej oferty to rozszerzenie jej o przewoźników autobusowych oraz lokalny transport zbiorowy w poszczególnych aglomeracjach.
Współpraca różnych przewoźników ma za zadanie łączyć polską kolej w sprawnie działający organizm. Wszystko po to, aby zapewnić pasażerom komfortową i prostą podróż. Fakt, że do tej pory ponad 383 tys. podróżnych skorzystało ze Wspólnego Biletu pokazuje, że nasza decyzja o stworzeniu i rozwijaniu tej oferty była słuszna
Podróżni ze Wspólnego Biletu najczęściej korzystali na trasach: Zielona Góra – Warszawa – Zielona Góra, Toruń – Wrocław – Toruń, Poznań – Włocławek. Ponad 200 biletów sprzedano na najdłuższe, liczące ponad 1000 km relacje.