Wiodący japoński producent maszyn, Kawasaki Heavy Industries, twierdzi, że w przyszłym roku w ramach poważnej restrukturyzacji wydzieli swoje borykające się z trudnościami biznesy motocykli oraz silników. Sprzedaż motocykli w Azji Południowo-Wschodniej gwałtownie spadła z powodu pandemii koronawirusa.
Firma ogłosiła w poniedziałek, że planuje wydzielenie działu produkcji i sprzedaży motocykli oraz działu taboru kolejowego, który produkuje pociągi konwencjonalne i superszybkie.
Kawasaki oświadczyło, że ma nadzieję, że posunięcie to przyspieszy podjęcie niezbędnych decyzji i poprawi sytuację finansową firmy.
Sprzedaż motocykli w Azji Południowo-Wschodniej gwałtownie spadła z powodu pandemii koronawirusa. Firma spodziewa się straty operacyjnej w wysokości około 5 miliardów jenów, czyli 47 milionów dolarów, w bieżącym roku obrotowym.
Kawasaki twierdzi, że zacieśnia współpracę międzybranżową, aby zapewnić zgodność z przepisami dotyczącymi ochrony środowiska i innymi kwestiami.
Prezydent Kawasaki, Hashimoto Yasuhiko, oświadczył na konferencji prasowej, że ma nadzieję, że branża motocyklowa będzie nadal budować silną markę Kawasaki i rewitalizować rynek poprzez współpracę z innymi firmami.