W ub. roku pociągi Polregio przewiozły prawie 90 mln pasażerów. To najwięcej ze wszystkich przewoźników działających w Polsce - wynika z opublikowanych danych Urzędu Transportu Kolejowego. Oznacza to, że ponad 25% korzystających z kolei mieszkańców kraju wybrało właśnie Polregio.
Osiągnięty przez spółkę wynik (87,2 mln pasażerów) jest aż o blisko 40% wyższy niż w 2021 i praktycznie taki sam jak w 2019 r., czyli ostatnim pełnym roku przed pandemią. Powrót podróżnych do kolei regionalnej po okresie pandemii wiąże się ze wznowieniem edukacji stacjonarnej oraz zjawiskiem powrotu pracowników do biur z pracy zdalnej wszędzie tam, gdzie była ona doraźnym rozwiązaniem.
Mniejsza mobilność społeczna w latach 2020-2021 sprzyjała również wzrostowi podróży po ustaniu pandemii. To wszystko przełożyło się na znacznie większą popularność podróży pociągami Polregio, które codziennie zatrzymują się na ponad 1500 stacjach w całej Polsce. Średnia odległość przewozu jednego pasażera Polregio w 2022 r. to 47 km.
Z myślą o poprawie komfortu podróży przewoźnik podpisał w ub. tygodniu umowy ramowe na dostawę nawet 200, nowych pojazdów. W latach 2025-2026 pasażerowie Polregio wsiądą do nowoczesnych pociągów, wyposażonych w klimatyzację oraz wi-fi, które będą sukcesywnie trafiać do 15. województw, z którymi Polregio ma podpisane umowy wieloletnie na prowadzenie kolejowych przewozów pasażerskich.
- Wzrost liczby przewiezionych pasażerów o blisko 40% rok do roku to zasługa coraz lepszej efektywności spółki. W kolejnych latach naszym celem jest przekroczenie poziomu 100 mln pasażerów rocznie. Naszym priorytetem jest zakup nowego taboru, by korzystający z naszych usług w regionach podróżowali najnowszymi pociągami i to bez względu na to czy mieszkają w aglomeracjach, czy też mniejszych miastach i miejscowościach - mówi Artur Martyniuk, prezes Polregio SA.
Według danych UTK w całym 2022 r. z usług wszystkich przewoźników kolejowych pasażerskich skorzystało ponad 342 mln osób.