Metro warszawskie coraz dalej na zachód

Budowa II linii metra weszła na kolejny etap. Uroczyście wmurowano kamień węgielny na stacji Powstańców Śląskich. Inwestycja powstaje przy wsparciu środków unijnych programu Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ). W uroczystości wziął udział wiceminister funduszy i polityki regionalnej Waldemar Buda.

 

Metro zmienia perspektywę rozwoju miasta. Każda nowa stacja to nie tylko poprawa mobilności przyjaznej środowisku, ale też istotny czynnik stymulujący rozwój przestrzeni miejskiej. Rozbudowa warszawskiego metra jest możliwa dzięki wsparciu środków unijnych. Łącznie, w obecnej perspektywie, na rozbudowę metra w stolicy z funduszy europejskich przeznaczyliśmy prawie 3,8 mld zł

podkreśla wiceminister Waldemar Buda.

Rozbudowa metra o kolejną stację w istotny sposób wpłynie na komfort podróżowania i jakość połączeń Bemowa z pozostałymi dzielnicami miasta. Projekt realizowany jest w ramach „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III” o wartości całkowitej 3,56 mld zł z czego dofinansowanie unijne wyniosło 1,95 mld zł. Inwestycja zakład również zakup 17 pociągów metra.

4 kwietnia uruchomiono odcinek ze stacjami Płocka, Młynów oraz Księcia Janusza, który wpisywał się w projekt „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap II”. Wartość inwestycji wyniosła 3,16 mld zł z czego 1,83 mld zł pokryły środki unijne. W ramach tej inwestycji 13 sztuk składów metra.

Projekt II linii warszawskiego metra jest jedną z ważniejszych inwestycji z sektora transportu publicznego realizowaną z udziałem środków programu Infrastruktura i Środowisko. Metro Warszawskie jest jednym z największych beneficjentów wsparcia unijnego w Polsce.

Skomentuj artykuł: