Grupa Orlen finalizuje zakup 17 stacji paliw w południowych Niemczech, w Bawarii oraz Badenii-Wirtembergii. Realizacja transakcji powiększy sieć koncernu do 604 obiektów i uzupełni jej geograficzny zasięg - informuje PKN Orlen w dzisiejszym komunikacie.
Dotychczas stacje Grupy Orlen zlokalizowane były przede wszystkim w zachodnich i północnych landach. Transakcja w Niemczech będzie sfinansowana ze środków pozyskanych ze sprzedaży części stacji LOTOS, których zbycie było jednym z warunków zaradczych Komisji Europejskiej. Zakup ma zostać sfinalizowany do końca lutego, po uzyskaniu przez koncern m.in. zgody niemieckiego urzędu antymonopolowego.
– W naszej strategii wyraźnie zapowiadaliśmy powiększanie naszej zagranicznej sieci stacji i konsekwentnie realizujemy te założenia. Środki, które pozyskaliśmy ze sprzedaży części stacji LOTOS-u, inwestujemy teraz także w Niemczech. Przyspieszamy rozwój sieci i uzupełniamy jej dostępność o południowe landy, gdzie dotychczas nie byliśmy silnie obecni
Oznacza to, że Orlen umocni się na 6. pozycji wśród największych operatorów stacji paliw w Niemczech.
"17 nowoczesnych, samoobsługowych stacji zostanie przejętych od austriackiej sieci OMV. Stacje zlokalizowane są w południowych landach – Bawarii oraz Badenii-Wirtembergii. 12 spośród 17 obiektów znajduje się na terenach dyskontów sieci Aldi Süd" - czytamy w komunikacie Orlenu. Proces rebrandingu stacji ma potrwać maksymalnie trzy miesiące od daty zakupu.
Obecnie w Niemczech w sieci Grupy Orlen działa łącznie 587 stacji.
"Powstanie w Niemczech sieci stacji Orlen to efekt decyzji niemieckiego urzędu antymonopolowego, który w 2003 r. wydał zgodę na nabycie przez koncern BP udziałów operatora stacji Aral, pod warunkiem sprzedaży przez BP 4 proc. łącznego udziału stacji BP/Aral w niemieckim rynku detalicznym. 495 stacji, zlokalizowanych głównie w północnych i zachodnich landach, przejęła wówczas Grupa Orlen. W ciągu ostatnich 10 lat koncern zainwestował w Niemczech ponad 300 mln euro, przede wszystkim w modernizację i rozwój sieci stacji paliw" - informuje Orlen.
PKN Orlen, zgodnie z przyjętą strategią, ma do 2030 r. posiadać ok. 3500 stacji paliw na co najmniej sześciu europejskich rynkach, zwiększając udział stacji zagranicznych w sprzedaży z 37 do 45 proc.