Przełom w najmie krótkoterminowym. Klucze do lokalu w telefonie

W ciągu ostatnich lat najem krótkoterminowy sukcesywnie rozwijał się w całej Europie. Najczęściej korzystali z niego turyści i biznesmeni. W samej Polsce w 2019 roku wynajmowano około 1,2 miliona mieszkań. 40 tysięcy stanowiły nieruchomości (mieszkania, pokoje, domki letniskowe i inne lokale) udostępniane turystom. Jak przymusowa przerwa na rynku, spowodowana pandemią koronawirusa, wpłynie na wynajmujących? Jakie działania powinni podjąć, by po zakończeniu lockdownu goście w ich lokalach czuli się jeszcze lepiej niż dotychczas? 


Czas na zmianę

Właściciele lokali na wynajem stanowią niemałą grupę, ponieważ w 2019 roku ponad 727 tys. podatników osiągnęło przychody z dzierżawy i najmu, z czego prawie 712 tys. to osoby fizyczne . Obecne obostrzenia związane z pandemią koronawirusa zabraniają jednak korzystania z noclegu w hotelach, pensjonatach czy krótkoterminowo wynajmowanych mieszkaniach (nie uwzględniając celów biznesowych). Trudny czas można jednak dobrze wykorzystać, planując zmiany i wdrażając ulepszenia w swoich czterech kątach. 

- Jak widać dobra passa na rynku nie mogła trwać wiecznie. Osoby, które na co dzień wynajmują lokale turystom, aktualnie zmagają się z przestojem w branży. Warto wykorzystać ten czas efektywnie i zastanowić się, co można udoskonalić. Najlepiej jest zacząć od podstawowej kwestii, jaką jest poprawa bezpieczeństwa. Mam na myśli zwiększoną ochronę lokatorów przebywających w lokalu, jak i dorobku znajdującego się wewnątrz pomieszczeń. Idealnym rozwiązaniem jest montaż smart locka, czyli zamka do drzwi sterowanego za pomocą smartfona – komentuje Paweł Bijata, Dyrektor pionu marketingu w firmie Gerda.

Czy w najmie krótkoterminowym sprawdzi się inteligentny zamek?

Mieszkania wynajmowane przez platformy typu Airbnb pokazują całkiem nowe spojrzenie na podróżowanie i turystykę. Często umożliwiają nocleg w atrakcyjnych lokalizacjach w przystępnej cenie. Istnieje jednak czynnik, który może zniechęcać pewną grupę wczasowiczów do korzystania z tego typu usług – konieczność kontaktu z gospodarzami obiektu. Przekazanie kluczy, ustalenie odpowiedniej dla wszystkich godziny kontaktu i tym samym dostosowanie się do drugiej strony, może być stresujące i wywoływać u ludzi brak poczucia bezpieczeństwa. Rozwiązaniem tej kłopotliwej kwestii są inteligentne zamki, wśród których jednym z najbardziej innowacyjnych rozwiązań na polskim rynku jest smartlock tedee. 
 

- Wynajmujący, który zamontuje w swoim mieszkaniu inteligentny zamek do drzwi, np. tedee, ściąga z siebie masę obowiązków. Nie musi już spotykać się z najemcami, ponieważ może im przekazać klucze i odebrać je za pomocą aplikacji w telefonie. W ten sposób ma również kontrolę nad tym, czy np. turyści, którzy opuścili jego lokal, pamiętali o zamknięciu drzwi i tym samym jego dorobek jest bezpieczny. Wszystko to można wykonać w kilka sekund za pomocą wirtualnego dziennika zdarzeń. To bardzo przydatna funkcja, dlatego warto wykorzystać chwilowy przestój w branży na wprowadzenie tego typu innowacji. Myślę, że niejeden właściciel podniesie w ten sposób standard swojego mieszkania, które stanie się jeszcze bardziej konkurencyjne

dodaje Paweł Bijata. 

Inteligentne zamki to szereg korzyści w wynajmowanym mieszkaniu. Właściciele lokali nie muszą martwić się o dorobienie kluczy przez najemców i ewentualne włamanie. Niezależnie od tego, jak często użytkowane są obiekty ich dorobek pozostanie bezpieczny. Ponadto umożliwiają bezdotykowe otwieranie drzwi, co w pandemicznych czasach zmniejsza prawdopodobieństwo kontaktu z koronawirusem. Dodatkowo podnoszą prestiż i standard oferty najmu, czyniąc ją bardziej konkurencyjną. Dlatego nie warto odkładać decyzji o montażu inteligentnego zamka i wykorzystać okres przestoju w branży na wprowadzenie innowacji do swojego życia.

Źródło

Skomentuj artykuł: