Średnio 7 połączeń kolejowych na dobę do Zakopanego

25 czerwca wracają pociągi na modernizowaną trasę Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane. Połączenia koleją m. in. z Gdyni, Warszawy i Krakowa będą zapewnione pod Tatry. Podróże ułatwią wygodne perony na 21 stacjach i przystankach - poinformowała spółka PKP PLK. 

W Zakopanem dla obsługi pasażerów przygotowana będzie tymczasowa stacja na Spyrkówce w rejonie ul. Chyców Potok. 

Na wakacje PKP Polskie Linie Kolejowe SA umożliwiają przewoźnikom realizację bezpośrednich połączeń dalekobieżnych i regionalnych pociągami do stolicy Tatr. PKP Intercity uruchomi średnio 7 połączeń na dobę do Zakopanego. Dzięki inwestycji PLK, pasażerowie skorzystają z dostępniejszych oraz wygodniejszych stacji i przystanków na modernizowanej trasie Kraków - Zakopane.

Inwestycje na jednotorowej linii kolejowej do Zakopanego prowadzone są etapami, by w sezonie  letnim i zimowym umożliwić podróżnym bezpośredni dojazd koleją pod Tatry.

Latem na stacji Zakopane kontynuowane będą prace budowlane. Wykonywana jest rozbiórka torów i peronów, by wybudować nowe. Po przebudowie zakopiańska stacja kolejowa zapewni oczekiwany poziom obsługi podróżnych. Zamiast dotychczasowych trzech będą cztery wysokie perony, ułatwiające wsiadanie do pociągów. Nowe obiekty będą dłuższe, dzięki temu przewoźnicy zyskają możliwość swobodnego planowania postojów na stacji Zakopane, w tym zatrzymywanie się dłuższych pociągów dalekobieżnych. 

Szeroki zakres prac na stacji Zakopane wymagał przygotowania stacji tymczasowej. W Zakopanem, na Spyrkówce - w rejonie ul. Chyców Potok, przygotowana zostanie tymczasowa stacja dla podróżnych. Będą kasy biletowe, poczekalnia, toalety, schody i dogodne dojścia oraz oznakowanie i tablice informacyjne. 

Od 25.06. do 31.08.2022 r. na tymczasowej stacji, do dyspozycji pasażerów będą informatorzy mobilni PKP Intercity, którzy udzielają wszelkiej informacji pomocnej w podróży. 

Zapewniona będzie komunikacja z centrum miasta, poprzez utworzenie parkingu oraz postoju dla taxi, taxibusów i busów. Takie rozwiązanie zaplanowały PLK w porozumieniu z Urzędem Miasta Zakopane i z przewoźnikami. Pozwala ono na sprawną przebudowę stacji kolejowej Zakopane oraz budowę przez Miasto Centrum Komunikacyjnego, składającego się z dworca komunikacji dalekobieżnej i lokalnej oraz parkingu wielopoziomowego.

Prace na kolejowej zakopiance przewidziano do 2023 r. W efekcie skróci się czas podróży z Krakowa do Zakopanego do ok. 2 godzin. Ważnym efektem inwestycji będą lepiej dostępne dla wszystkich stacje i przystanki. Latem pasażerowie skorzystają już z 21 lepiej przygotowanych obiektów na odcinku między Skawiną a Zakopanem. 

Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane”, przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez UE ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Źródło

Skomentuj artykuł: