We wrześniu o 25 proc. mniej pasażerów kolei

We wrześniu koleją podróżowało 21, 6 mln pasażerów, to o 25 proc. mniej niż przed rokiem - poinformował dziś Urząd Transportu Kolejowego (UTK). Dodano, że wynik przewozowy za pierwsze trzy kwartały tego roku jest niższy o 33 proc. w porównaniu z tym samym okresem sprzed epidemii.

Jak informuje UTK w porównaniu do sierpnia 2020 r. liczba podróżnych zwiększyła się o blisko 1,5 mln (7 proc.).

Jak komentuje urząd, koniec wakacji i początek roku szkolnego przełożył się na zmniejszenie liczby osób korzystających z pociągów dalekobieżnych, wzrosła za to liczba podróżnych korzystających z usług przewoźników realizujących przewozy regionalne i aglomeracyjne.

Wrzesień w przewozach pasażerskich zakończył się najlepszymi wynikami przewozowymi od początku pandemii w Polsce. Dane statystyczne pokazują, że wiele osób po okresie wakacji wróciło do korzystania z usług kolei w dojazdach do pracy czy szkoły. We wrześniu szczególnie widoczny był powrót pasażerów korzystających z usług spółek realizujących głównie przewozy o charakterze regionalnym i aglomeracyjnym

powiedział cytowany w komunikacie Ignacy Góra, prezes UTK.

W przewozach dalekobieżnych, co roku wrzesień oznacza spadek liczby podróżnych. Jednak pomimo tego liczba pasażerów w PKP Intercity, pomijając okres wakacyjny, osiągnęła najlepszy rezultat od początku pandemii

dodaje.

Jak informuje UTK, w przewozach towarowych wynik za wrzesień to 19,6 mln ton przetransportowanych towarów. Oznacza to spadek o 0,2 proc. mniej niż we wrześniu 2019 r. Dodano, że w ciągu trzech kwartałów tego roku przewieziono 162 mln ton towarów - spadek o 8,8 proc.

Wrzesień zakończył się najlepszym wynikiem w przewozach towarowych w tym roku. Jednak masa przewiezionych towarów od początku roku jest mniejsza niż w analogicznym okresie roku 2019 r. Obserwować można szczególnie spadek przewozów ładunków masowych związanych z budownictwem i energetyką

komentuje szef UTK.

Potwierdza to, że funkcjonowanie przedsiębiorców kolejowych w tradycyjnej roli przewoźników towarów masowych jest w bardzo dużym stopniu zależne od przebiegu dużych projektów infrastrukturalnych czy też stopnia zapotrzebowania sektora energetycznego. Na rynku widoczny jest natomiast rozwój segmentu przewozów intermodalnych

dodaje Góra.
Źródło

Skomentuj artykuł: