Dwa bezpłatne narzędzia od Google dla firm

Cyfrowe kanały sprzedaży to szansa dla przedsiębiorców z sektora MŚP na przetrwanie kryzysu i odbudowę zysków w czasie pandemii. Bezpłatny program Google oraz PFR i Chmury Krajowej Firmy Jutra pomógł już ponad 11 tys. firm rozwinąć biznes w internecie, a dzięki tym szkoleniom 3 tys. przedsiębiorców rozpoczęło sprzedaż online. Dziś Google wprowadza na polski rynek dwa darmowe narzędzia, które dodatkowo ułatwią działalność firm w e-handlu - Grow My Store oraz Nawigator Wyszukiwań Lokalnych.

Bezpłatne szkolenia Firmy Jutra ruszyły w listopadzie 2020 r. i do końca września 2021 r. skorzystało z nich już ponad 11 tys. firm, a do końca tego roku przeszkolone zostaną kolejne 4 tys. Badanie Ipsos z sierpnia br. potwierdziło, że niemal 30% uczestników szkoleń odnotowało wzrost sprzedaży i liczby klientów dzięki programowi, który wpłynął przede wszystkim na wzrost liczby odwiedzin na stronie internetowej.

Bezpłatne narzędzia, które pozwalają lepiej zrozumieć potrzeby klienta w sieci
Wśród przedsiębiorców, którzy odbyli kurs motywowani chęcią rozwoju własnej firmy lub projektu biznesowego, aż 8 tys. małych i średnich firm wykorzystało narzędzia cyfrowe do rozwoju i utrzymania biznesu w czasie pandemii, a aż 3 tys. rozpoczęło sprzedaż online. Z myślą o nich i wszystkich firmach, które skupiają się na handlu w sieci, Google udostępnił dziś dwa bezpłatne narzędzia - Grow My Store oraz Nawigator Wyszukiwań Lokalnych, które można obsługiwać w języku polskim.

Wskutek pandemii i ograniczeń z nią związanych, rynek e-commerce w Polsce urósł w 2020 roku o 42% . Obecnie już 3 na 4 polskich internautów przynajmniej od czasu do czasu kupuje produkty przez internet. Dodatkowo pandemia zmieniła sposób, w jaki konsumenci robią zakupy. Online stał się miejscem pierwszego wyboru dla klientów, którzy  poszukują informacji na temat produktów i odkrywają te, które chcą kupić. Dlatego tak istotne jest dobre zrozumienie potrzeb i zachowań klienta w sieci, by móc szybko i właściwie na nie odpowiedzieć. Nasze nowe narzędzia, Grow my Store i Nawigator Wyszukiwań Lokalnych, dokładnie analizują sytuację każdej firmy i generują bezpłatny raport z rekomendacjami na temat tego, co przedsiębiorcy powinni zmienić i ulepszyć w swoim e-biznesie, by nie zostać w tyle i dynamicznie się rozwijać

mówi Hanna Kulawczuk, Product Marketing Manager, Google Polska.

Jak działa Grow My Store?

To bezpłatne narzędzie od Google, które pomaga sprzedawcom poprawić jakość obsługi klientów online, dzięki dostosowanym raportom i rekomendacjom opartym na analizie obecności w internecie. Narzędzie testuje witryny detaliczne pod kątem 22 wskaźników, pochodzących z kilku badań, które dotyczą najlepszych praktyk w zakresie budowania pozytywnych doświadczeń klientów. Grow My Store zadebiutowało w maju 2019 r. w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Francji. Od tego czasu jego premiery miały miejsce w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych, Szwecji, Holandii i we Włoszech. Rok później, opierając się na sukcesie narzędzia i bazując na opiniach użytkowników, zostało ono zaktualizowane. Oprócz oceny witryn sprzedawców, nowa wersja pomaga teraz przedsiębiorcom dowiedzieć się, jak poprawić ich obecność w internecie dzięki bardziej dostosowanym do potrzeb klientów sugestiom, porównuje ich z najlepszymi w swojej klasie sprzedawcami w swojej branży, pomaga zrozumieć, jak zwiększyć ruch na stronie internetowej i dodatkowo udostępnia wybrane artykuły i zasoby dotyczące Covid-19.

Więcej o narzędziu

W czym pomaga Nawigator Wyszukiwań Lokalnych?

Narzędzie to dostarcza spersonalizowane wskazówki, które pomogą wyróżnić się firmie w wyszukiwarce i Mapach Google. Nawigator Wyszukiwań Lokalnych dokładnie analizuje Profil Firmy w Google i sugeruje, które zmiany właściciel firmy powinien wprowadzić do swojej wizytówki, aby przedsiębiorstwo prezentowało się bardziej atrakcyjnie dla potencjalnych klientów i by widoczne były wszystkie niezbędne informacje. Narzędzie jest bardzo intuicyjne i łatwe w użyciu - użytkownik musi jedynie wprowadzić nazwę swojej działalności, by po kilku minutach otrzymać wyniki analizy.

Dla naszych klientek, które najczęściej kupują nasze produkty w trakcie ciąży i jako świeżo upieczone  mamy najważniejsze są czas i wygoda użytkowania strony. Dlatego tak wartościowym dla nas było skorzystanie z darmowego narzędzia od Google - Grow My Store, które pomogło nam przeanalizować i ocenić naszą stronę internetową. Wiemy, co robimy dobrze, a w których obszarach musimy jeszcze popracować

Monika Frydrych, Bonjour Mommy.

Więcej o narzędziu

Zostań Firmą Jutra już dzisiaj

Każdy przedsiębiorca, który chce rozwinąć swój biznes w sieci i zwiększyć sprzedaż, może samodzielnie i bezpłatnie skorzystać z pomocy Grow My Store i Nawigatora Wyszukiwań Lokalnych. Google wraz z Polskim Funduszem Rozwoju oferuje także kompleksowe wsparcie dla firm z sektora MŚP - udział w programie Firmy Jutra, a co za tym idzie pomoc w zrozumieniu indywidualnych potrzeb i wsparcie w stworzeniu strategii rozwoju konkretnego biznesu. Ten bezpłatny program szkoleniowo-rozwojowy działa od listopada 2020 roku i do końca tego roku zamierza objąć 15 000 firm. Dedykowani doradcy działający w ramach programu pomagają przedsiębiorcom zacząć zarabiać w internecie, dotrzeć do klientów, którzy przenieśli się do świata cyfrowego i zwiększyć innowacyjność, dzięki adaptacji nowych modeli biznesowych i wykorzystaniu rozwiązań chmurowych.

Program Firmy Jutra obejmuje:

  •       nowy bezpłatny program szkoleniowy Google adresowany do wszystkich mikro, małych i średnich przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać biznes w internecie. Wsparcie będzie składać się z: indywidualnej pomocy konsultanta w opracowaniu planu rozwoju w internecie, szkoleń, pakietu bezpłatnych narzędzi oraz wsparcia doradcy we wdrożeniu zmian
  •       kurs Lean Canvas i e-booki biznesowe od Polskiego Funduszu Rozwoju, wspierające rozwój i szybką adaptację nowych modeli biznesowych przez firmy
  •       ścieżki szkoleniowe od Chmury Krajowej dotyczące rozwiązań chmurowych dla małych i średnich przedsiębiorców pomagające zwiększać innowacyjność i obniżać koszty działalności. Firmy, które ukończą obie ścieżki szkoleniowe, otrzymają od Chmury Krajowej znaczące pakiety środków do wykorzystania w chmurze Google. Łączna wartość bezpłatnych pakietów wyniesie pół miliona złotych. Szkolenia i oferta bezpłatnych pakietów zostanie udostępniona od 1 stycznia.

 

Każda firma otrzymuje indywidualne wsparcie doradcy, dlatego jesteśmy w stanie dla każdego przedsiębiorstwa przygotować dopasowany plan rozwoju i działania oraz pomóc w jego wprowadzeniu

tłumaczy Sławek Pańszczyk z Google Polska.

Niezależnie od tego, czy jest to mała firma, która dopiero chce uruchomić sprzedaż w internecie, średnie przedsiębiorstwo, które chce skupić się na rozwoju kanału online czy prężnie działający e-commerce, który potrzebuje bardziej zaawansowanego wsparcia z analityką internetową - każdy może znaleźć dla siebie pomoce i rozwiązania, które pomogą rozwinąć biznes na każdym etapie rozwoju

podsumowuje.

Więcej informacji o programie oraz zgłoszenia można znaleźć na stronie firmyjutra.pl

Źródło

Skomentuj artykuł: