Powstaje pierwsze lotnisko dla „latających taksówek” i dronów

W Coventry na Wyspach Brytyjskich ma zostać otwarte pierwsze miejskie lotnisko typu pop-up, które będzie obsługiwać tak zwane „latające samochody” i drony. Obiekt powstał przy wsparciu rządu dla programów dotyczących zatorów drogowych i zanieczyszczenia.

W obiekcie pokazowym, który otrzymał fundusze rządowe, nie będą się odbywać żadne loty pasażerskie. 

Jak pokazują atrakcyjne obrazy marketingowe generowane komputerowo, bezemisyjne centrum o nazwie Air One będzie zlokalizowane w pobliżu Ricoh Arena na północy miasta.

Obiekt otrzymał grant rządowy w wysokości 1,2 miliona funtów, który został wsparty przez koncern Hyundai i ma zostać otwarty w listopadzie w ramach obchodów upamiętniających Coventry jako brytyjskiego miasta kultury.

Centrum, opracowane przez Urban Air Port, londyńską firmę zajmującą się infrastrukturą jako usługą, ma zademonstrować, w jaki sposób tak zwane „latające samochody” i drony towarowe będą integrować się z infrastrukturą w środowisku miejskim.

Pomimo tego, że są popularnie nazywane „latającymi samochodami”, pojazdy EVTOL (elektryczne pionowe starty i lądowania) są w zasadzie elektrycznymi helikopterami, a nie samochodami, które będą jeździć po drogach, a następnie latać.

Lekkie pojazdy mogłyby potencjalnie służyć do transportu osób między dachami wieżowców lub - jak pokazują projekty Urban Air Port - z lądowisk na Tamizie do innych miejsc w Londynie.

W rozmowie z Sky News, dyrektor generalny Urban Air Port, Ricky Sandhu, powiedział, że „całkowicie się zgadza”, że termin „latające samochody” jest mylący.

„Skierujmy to trochę na ziemię i porozmawiajmy o infrastrukturze, która będzie potrzebna”

powiedział.

Air One to jeden z trzech modułowych projektów infrastruktury - obok Ground One i Water One, które znajdują się odpowiednio na lądzie i wodzie - a które pozwolą różnym pojazdom latającym na dokowanie i lądowanie.

Chodzi o to, aby zademonstrować, w jaki sposób przyszłe taksówki lotnicze i drony towarowe zintegrują się z infrastrukturą, którą można zaprojektować i wybudować w wielu punktach miasta.

Zapewnia ono miejsce do ładowania, startu i lądowania - a platforma startowa jest wystarczająco wysoko nad ziemią, aby zmniejszyć poziom hałasu, co stanowi szereg przeszkód regulacyjnych dla tradycyjnych heliportów.

„Oznacza to, że możemy skalować naszą infrastrukturę (w oparciu o rozwój rynku). Musi być ona elastyczna, nie możemy spędzić 15 lat na budowie Terminalu 5”

dodał.

Wśród urządzeń, które zostaną przetestowane w Coventry, będą duże drony towarowe opracowane przez brytyjską firmę technologiczną Malloy Aeronautics, chociaż nie będzie żadnych lotów pasażerskich.

„Nie sądzę, aby ktokolwiek mógł obecnie wykonywać rzeczywiste loty pasażerskie”

powiedział Sandhu.

Hyundai, który wydaje 1,5 miliarda dolarów na rozwój szeregu pojazdów EVTOL, zaprezentuje tam jeden ze swoich pojazdów projektowych.

Air One zademonstruje obsługę pasażerów, którą zapewnia jej infrastruktura, od odprawy po poczekalnię i przygotowania do wejścia na pokład.

Źródło

Skomentuj artykuł: