Do tej pory pasażerowie 500 pociągów skorzystali z peronów Warszawy Głównej. Stacja od 14 marca obsługuje składy w kierunku Łodzi, Sochaczewa, Łowicza i Piaseczna. Dodatkowy dostęp do pociągów zapewni kładka, która połączy Wolę, perony i Ochotę. Na inwestycje przeznaczono 87 mln zł z unijnego POIiŚ.
Ze stacji po 24. Latach przerwy ponownie korzystają klienci kolei. To podróżni Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, Polregio i Kolei Mazowieckich. W dzień roboczy odjeżdża i przyjeżdża na Główną około 40 pociągów. W soboty i niedziele odprawa obejmuje około 20 składów.
Warszawa Główna została otwarta przed istotnymi zmianami w ruchu pociągów na Warszawie Zachodniej. Stacja zapewnia utrzymanie połączeń w czasie robót w obszarze peronów Warszawy Zachodniej i na linii średnicowej.
Na stacji są dwa perony z dojściem od ulicy Towarowej. Zamontowane jest oświetlenie i wiaty. Ułatwieniem w podróży są tablice z informacjami i rozkładami jazdy oraz system zapowiedzi głosowych. W połowie roku montowane będą wyświetlacze oraz infokioski - elementy zintegrowanego systemu informacji pasażerskiej. Informacje o pociągach będą wyświetlane na ekranach i wygłaszane przez system nagłośnieniowy.
W kwietniu wykonawca rozpocznie montaż – nasuwanie stalowej konstrukcji kładki. Przejście nad torami połączy perony z Alejami Jerozolimskimi i ulicą Kolejową. Będzie łatwiejsza komunikacja między stacją a Wolą i Ochotą. Kładka i zamontowane windy umożliwią dostęp do pociągów osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.
Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia realizowany jest w trybie „projektuj i buduj”. Wartość to ponad 87 mln zł.