"Antykolejowa polityka rządu". Kolejarze rozpoczynają blokady dróg

Od poniedziałku od godziny 10.00 rozpoczyna się protest Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych przy wsparciu OPZZ. Protesty potrwają do środy. Zdaniem związkowców, rząd prowadzi antykolejową politykę, faworyzowany jest natomiast transport drogowy.

– Tysiące osób związanych z realizacją przewozów kolejowych jest zwalnianych z pracy, natomiast przewozy na drogach rosną 

– powiedział szef Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych Leszek Miętek.

Akcja protestacyjna będzie prowadzona w dniach 28-30 lipca od godz. 10 do 14. Będzie prowadzona w 14 lokalizacjach:

woj. śląskie
Czechowice-Dziedzice, skrzyżowanie DK1 z ul. Kopernika 
Dąbrowa Górnicza, al. Piłsudskiego 117
Dąbrowa Górnicza, skrzyżowanie DW790 z ul. Koksowniczą
Tarnowskie Góry, ul. Zagórska 70
Żory, ul. Rybnicka 170

woj. małopolskie
Brzesko, skrzyżowania DK5 z ul. Leśną

woj. lubelskie
Styrzyniec, skrzyżowanie E30 z ul. Słoneczną
Stróża Kolonia, skrzyżowanie E373 z ul. Podwale

woj. podlaskie
Wasilków, DK19 na wysokości zajazdu "Wiking"

woj. mazowieckie
Warszawa, ul. Marywilska 39

woj. kujawsko-pomorskie
Bydgoszcz, skrzyżowanie ul. Kamiennej i Morskiej

woj. pomorskie
Czarlin, rondo w ciągu DK22

woj. wielkopolskie
Gądki, rondo Theodorusa Raben

woj. świętokrzyskie
Skałka, skrzyżowanie ul. Świętokrzyskiej i Słonecznej

– Tirami wozi się ciężkie materiały budowlane, kruszywa, stal na setki kilometrów na budowę dróg. Mówi się dużo o ekologii, zamyka się kopalnie, elektrownie węglowe, a nikomu nie przeszkadza, że uruchamia się 100 tirów na duże odległości z ciężkim kruszywem, a taką ilość mógłby przewieźć jeden pociąg 

– powiedział Miętek. Dodał, że pracownicy operacyjni, w tym maszyniści, mają stracić pracę, co osłabi potencjał spółek kolejowych i będzie nieodwracalne w skutkach – bo jak zaznaczył – szkolenie maszynistów jest procesem długotrwałym i kosztownym.

Związek Zawodowy Maszynistów Kolejowych podkreśla, że protesty są odpowiedzią na „wieloletnie, systemowe zaniedbania ze strony rządu, których kulminacją jest dziś dramatyczna sytuacja w PKP Cargo i pogłębiająca się degradacja całego sektora kolejowych przewozów towarowych”.

Minister infrastruktury Dariusz Klimczak powiedział przed tygodniem, że postulaty związkowców i polityka resortu są zbieżne. – Jesteśmy w ciągłym dialogu. My też uważamy, że ilość towarów, a także liczba pasażerów przewożonych przez kolej powinna ulec zwiększeniu – wskazał Klimczak. Dodał, że będzie to możliwe dzięki nowym inwestycjom na kolei, między innymi zakupom nowego i modernizowanego taboru dla PKP Intercity.

Źródło
Tagi