Infra Silesia ma coraz więcej zamówień na modernizację i utrzymanie bocznic, a chce powalczyć także o kontrakty na modernizację sieci, pracuje też nad innowacjami w obszarze OZE - pisze we wtorkowym wydaniu "Puls Biznesu".
Infra Silesia należy do DB Cargo Polska i wywodzi się z rynku modernizacji i utrzymania bocznic kolejowych. Obecnie coraz mocniej rozwija działalność związaną z remontami i modernizacją infrastruktury, montażem systemów automatyki kolejowej, w tym sterowania ruchem, oraz realizuje inwestycje w obszarze OZE - poinformował "PB".
Jeszcze niedawno firmy przemysłowe rezygnowały z utrzymywania bocznic, uznając, że bardziej opłacalny niż kolejowy jest transport drogowy. Nie chciały ponosić kosztów koniecznych, ale żmudnych i czasochłonnych zobowiązań nakładanych przez Urząd Transportu Kolejowego (UTK) zapewniających bezpieczną eksploatację bocznic, więc je zamykały - wskazał dziennik.
— Teraz trend się odwraca, firmy z różnych gałęzi gospodarki przykładają coraz większą wagę do ochrony środowiska, więc coraz częściej zamiast z transportu drogowego zaczynają korzystać z kolejowego. Jego konkurencyjność rośnie szczególnie w przewozach na odległość powyżej 300 km
— powiedział cytowany przez gazetę prezes Infra Silesii Paweł Wac.
Jak podał "PB", w ostatnim czasie Infra Silesia wybudowała dwie duże bocznice dla polskich liderów z branż paliwowej i chemicznej. Obecnie realizuje kontrakt na modernizację bocznicy firmy z branży stalowej.