Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk zatwierdził Program inwestycji dla prac przygotowawczych do przebudowy dróg krajowych nr 94 i 36 na odcinku Wrocław - Lubin w województwie dolnośląskim. Inwestycja obejmie rozbudowę ok. 60 km dróg krajowych: 18 km odcinka DK36 Lubin - Prochowice oraz 42 km DK94 Prochowice - Wrocław.
- Naszym celem jest budowa nowoczesnej i bezpiecznej sieci drogowej w Polsce. Trasa Wrocław - Lubin to kolejny odcinek, którego standard techniczny zostanie podniesiony. Dzięki temu mieszkańcy regionu, ale też przedsiębiorcy i kierowcy korzystający z tej drogi, zyskają wygodne połączenie transportowe – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
- To bardzo ważny projekt łączący aglomerację wrocławską z powstającą aglomeracją Zagłębia Miedziowego. Cieszę się, że poczyniliśmy kolejny ważny krok w jego realizacji. Zabiegałem o tę inwestycję, która jest wspólnym celem mieszkańców i samorządowców z naszego regionu. Ten projekt jest niezwykle ważny pod kątem powstawania nowych inwestycji i wysokopłatnych miejsc pracy - mówi Krzysztof Kubów, szef gabinetu premiera, poseł Zagłębia Miedziowego.
- Ta inwestycja to kolejny krok prowadzący do rozwoju gospodarczego regionu. Z pozytywnego impulsu w postaci szybkiego połączenia z Wrocławiem skorzysta nie tylko Zagłębie Miedziowe, ale co warto podkreślić cały Dolny Śląsk. Wokół tej drogi rozwijać się będą prężnie nowe zakłady budowane w ramach Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej - powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.
Szacunkowy koszt prac przygotowawczych to 31 mln zł. Program inwestycji obejmuje opracowanie wariantu dla rozbudowy dróg krajowych nr 94 i 36 w istniejącym śladzie oraz wariantu rozbudowy z uwzględnieniem przebiegu trasy częściowo po nowym śladzie, omijającym obszary zurbanizowane, cenne przyrodniczo lub korygującym parametry drogi. Przebudowa trasy jest planowana do realizacji w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.). Inwestycja jest planowana jako droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju dwujezdniowym, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Zaplanowano ponadto obejścia miejscowości, budowę dróg serwisowych, rozbudowę i przebudowę istniejących skrzyżowań, budowę obiektów inżynieryjnych, chodników, odwodnienia, oświetlenia oraz elementów ochrony środowiska i kanałów technologicznych.
Szacunkowy łączny koszt inwestycji to ponad 2,5 mld zł. Na przebudowę trasy Wrocław - Lubin w systemie projektuj i buduj przewidziano okres 6 lat, przy czym termin realizacji inwestycji będzie skorelowany z planowaną rozbudową autostrady A4.